Gå til innhold

Et spm om fullkornstortilla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste bakpå pakka (old el paso) at det er 205 kcal per lefse, i samme slengen leste jeg bakpå tortillapakka med hvete. Der stod det 200 el 201kcal per lefse...

De sier at fullkornstortilla er sunnere, hvorfor?? Opplys meg som teller kalorier!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullkorn er lettere fordøyelig. Pluss at det er mer proteiner i fullkorn, det er sunnere. Telle kalorier blir litt dumt om en ikke vet at en må tenke på karbs,proteiner og fett.

Skrevet

Det at noe er sunnere betyr ikke alltid at det er kalorifattig! Sunnhet defineres ikke av antall kalorier alene, men også av næringsinnhold, hva du får i deg av nyttig næring, vitaminer, mineraler osv- og også hvor lenge du holder deg mett.

Grovbrød har også flere kalorier pr 100 gram enn loff, men hva tror du er sunnest? I noen tilfeller har nøtter flere kalorier i seg enn potetgull- igjen, hva tror du er sunnest?

Fullkornstortillaer inneholder flere sunne næringsstoffer enn de fine, og holder deg mettere lenger. Så totalt sett kan det å spise grove produkter istedetfor fine, gjøre at du får i deg færre kalorier til syvende og sist.

Skrevet

Takk for svar :-) slik som jeg trodde. Jeg tenker forresten på karber, proteiner og fett :-p

Skrevet

Takk for grundig svar :) HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...