Gå til innhold

Dere der ute som gikk opp 20+ kilo under svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva sa vekten etter fødsel? Var det hardt og gå ned igjen, og hvordan var magen etter fødsel?

Spør fordi jeg har selv gått opp 25 kilo, og sitter igjen med masse hud og ett flammehav av strekkmerker. Har gitt opp tanken på att kroppen skal bli som før, for det blir den aldri, men er greit å høre om andre sine erfaringer, da føler man seg ikke så aleine. Har nok verdens verste selvtillit for tiden, men så skal det sies at jeg har fått verdens nydeligste lillegull også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har også verdens verste selvtillit. For 3 år siden veide jeg 72 kg. Nå veier jeg 114.............

Gikk opp 34 kg i sv.skapet, pga sv.skapsforgiftn. Mye rant av, men jeg er av dem som legger på seg når det er mulighet for det, så jeg klarte å gå opp under amming.. Sluttet derfor når min deilige gutt var 10mnd.. Sliter nå noe sinnsykt med å gå nedover, men det SKAL jeg. MÅ! Men fy det er en laaaaaang vei å gå!!!!!!!!! Lykke til til deg! Vi blir kvitt det til slutt.

Skrevet

Den der selvtilliten er ikke noe å spøke med, det er trist å føle det sånn.. Mest trist fordi det automatisk går utover mannen min også, og da får jeg dårlig samvittighet. Ja, jeg veide 80 kilo før jeg ble gravid, 105 dagen før fødsel, og ligger der fremdeles. Jeg aner ikke hvordan jeg skal klare og bli kvitt de ekstra kiloene. sv.skapsforgiftning skulle vært forbudt:p Men som sagt ja, de SKAL og MÅ av, og har tro på att en vakker dag er jeg nede i to sifret tall igjen......

Skrevet

Jeg gikk ned 24 kilo de to første månedene etter fødsel, nøyaktig tilbake til utgangspunktet. Men jeg har fortsatt 10 kilo etter førstemann, og de skal være borte om et år, det er målet.

Og du, ærlig talt så blir kroppen trolig noe annerledes. Men du skal se at når magen har trukket seg inn og du har funnet trivselsvekten så kommer du til å tenke positive tanker om den nye kroppen. Strekkmerkene kommer til å blekne etterhvert, de vil aldri bli værre enn nå:) Det fins noen kremer, hva med en tur til en hudpleiesalong eller parfymeri for å finne noe som er bra for huden mens du venter på at en sunn livsstil gir resultater på kroppen?

Skrevet

Jeg er tynn som en strek, men gikk opp nesten 22 kg under første svangerskap. Har heldigvis ingen strekkmerker. Magen er ikke helt den samme, men ok. Etter fødsel viste vekten - 13 kg:) Resten av kg'ene forsvant smått om senn... Trening er tingen!

Hm, det var kanskje ikke dette du trengte? Uansett, lykke til med vektnedgang. Spis riktig og tren!

Skrevet

Gikk op 37 kilo..Tok meg tre år og få de av..ELler, da manglet ca 7 kilo, og jeg ble gravid igjen..Jeg fortsatte min nye livsstil med sunn mat, utskeielser i ferier og helger og trenign 4-5 ganger i uka under andre graviditet, gikk opp knappe 10 kilo og var ned i før- gravid -med- nummer- en -vekt ca 4mndr etter fødsel..Delammet bare, og etter 3 mndr sluttet jeg helt, da "slapp" de siste 3 kilo..Har fortsatt og leve som jeg lærte meg da jeg "tok meg i nakkeskinnet" etter førstemann ble født, og vekta har vært stabil i 2,5 år nå....

CLuet er og spise sundt og trene regelmessig..Trening MÅ være lystbetont og ikke bare for å bli tynn..DA gir man opp, for det går sakte, og mange lange perioder med ingen vektnedgang....Var litt sånn at plutselig gikk jeg ned 5 kilo, så stod det stille et lite halvår, før jeg gikk ned igjen,- så stoppet det opp ette ren liten måned osv osv...SÅ om man bare fokuserer på vekt og cm så vil det ikke gå. man må tenke helse, fysisk form, at man holder seg frisk og sunn og ikke måle og veie seg. Da VIL man finne en sunn trivselsvekt...

Ja 3 år virker uendelig lenge, men nå, tre år etter at målet er nådd og jeg ser at jeg greier og vedlikeholde formen, helsa er på topp, energien er på topp,- så var 3 år ikke mer en et sekund av resten av mitt liv..Og selv om kroppen ikke er noe "Modellkropp" så er jeg så stolt av den..TO nydelige barn har den bært fram og den er frisk og sterk og jeg ELSKER Og presse den nå og da, enten ved å løpe langt eller trene tung (med vekter/styrk) bare for å kjenne at den tåler det :o)

Skrevet

Tusen takk for fine svar til alle.. :) Jeg vet jo att det kan gå, men av og til er lyset i enden av tunellen litt vanskelig å se når man har solbriller på.. ;) Må på en måte klare og komme utav den vonde sirkelen med negative tanker. Strekkmerkene kommer hakk i hel med vekten, ser ikke ut verken på rumpe mage eller lår. Visste nesten det kom til å skje, for det ligger i familien å få ett flammehav av strekkmerker. huff, virkelig ikke meningen å syte og klage, man vet jo litt hva man går til.. Men av og til er det godt å bare få skrevet det ned. Og syns så synn på mannen min, vil så gjerne gi hele meg selv til han, men klarer det ikke helt enda. Han er jo så forståelsesfull, og han sier hver dag hvor vakker han syns jeg er, og at jeg ble enda vakrere etter jeg ble mamma. Meeen, det er denne "sperren" i mitt eget hode. Jaja, alt kommer for en dag. Vekten skal jeg komme i havn med, det er bestemt. Takk for oppmuntringen jenter!

Og beklager all sutringen :/

HI

Skrevet

Du sutrer ikke, du letter deg bare for det du er opptatt av, og det er en fornuftig ting å gjøre. Så flott at mannen din både er forståelsesfull og viser at han liker deg! Min er forståelsesfull, men viser at han ikke liker meg som jeg er nå:/ Det har gjort at jeg har fått et helt annet syn på ham, desverre, han har ikke det menneskesynet jeg trodde. Hilsen 14:22

Skrevet

gikk opp 20 kg. Var heldig å ikke få strekkmerker. Hadde ikke superstram mage fra før og i løpet av ett år så var jeg ganske lik slik jeg så ut før jeg ble gravid. Gjorde ikke mye for å gå ned, bare ammet. Jeg er nok en av de heldige. De fleste tror jeg sliter litt med såpass mange ekstra kilo

Du kommer nok til å gå ned igjen, bare ta tiden til hjelp. I mellomtiden får du tenke at babyen er verdt hvert strekkmerke og hver kilo:) det hjelper jo litt kanskje...

Skrevet

14:30- Du har også fått det til. Håper jeg kan være like stolt av meg selv en dag også!:) Jeg tror den tiden det måtte ta for å bli fornøyd med seg selv er glemt på to-tiendedels sekund, akkurat i det øyeblikket man ser seg i speilet og kan si at : no trives jeg med meg selv..

Er noe i det. Dere har vert flinke alle sammen :)

HI

Skrevet

Jeg gikk opp 20 kilo (fra 70 til 90) da jeg var gravid. Etter fødsel veide jeg meg ikke, men kiloene bare rant av under amming.

Vet ikke hvor lenge siden du fikk baby, men amming er den beste slankekuren :)

Ellers gjør karbokuren underverker for mageflesket og vgenerell vektnedgang. Sett i gang og spis proteiner, og gå deg noen turer! Lykke til!

Skrevet

I første sv.skap gikk jeg opp 27kg... Var nede igjen i min normale vekt etter 8mnd. Trente MYE og spiste veldig sunt. Men fikk litt strekkmerker på rumpa og hoftene..men de synest nesten ikke lenger. I mitt andre sv.skap gikk jeg opp 22kg. Gikk ned ca 19kg de 4 første mnd, uten å gjøre noe som helst. Men denne gangen kom jeg ikke igang med treningen så bra som sist, så rumpe og lår var ganske så slapt...og jeg fikk ikke på meg bukser og topper som jeg brukte etter sv.skap nr 1....

Nå er jeg gravid på ny, og har lagt på meg mye allerede i uke 9... Håper jeg kan holde meg under 20kg denne gang, men tviler.. Men er viktig å komme igang med trening og være litt streng med seg selv etter fødselen for å komme seg nedigjen i vekt. Magen min har alltid blitt flat og fin igjen etter fødslene, er mer rumpe og lår som ikke går tilbake til normal str...;/

Skrevet

Gikk opp 20 kg, sitter nå 2 mnd'er etter fødsel med 10 kg som henger igjen...urk. Jeg som ikke kan amme og har ennå bekkenproblemer. jaja, noen må slite mer enn andre for å gå ned i vekt igjen, jeg er en av dem.

¨Har heldigvis ingen strekkmerker!

Det er en fordel å prøve å gå ned all fødselsvekt særlig hvis du skal flere svangerskap. Sier seg selv at det går galt hvis en sitter igjen med 10 kg ekstra for hver unge. Skrekkscenario: 3 unger + 30 kg...*iiiik*..bedre å få gjort noe med det nå.

Regner med å få til mange trilleturer + trening med fysio. Så blir det vel litt mer trening etterhvert når bekkenet er bedre.

Ser ikke frem til sommeren nei, med store lår og hengemage :P

Kroppen blir aldri som før, men en kan gjøre noe med vekten med en sunnere livvstil tror jeg. Jeg skal ikke bli tynn, men målet er å bli slankere.

Skrevet

Vil anbefale deg grete rodes vektklubb,på forumet dere inne er det flere som skal ha sv kiloene,(under gravide å ammede) Meg blandt annet:) skal av med 18 kilo....På en sunn å fornuftig måte.Anbefales!

Der motiveres å får en gode tips:)

Lykke til,dette klarer du!

Skrevet

Jeg gikk opp 38 kg. Hadde igjen 8 kg ned til vekta jeg var før fødsel. Nå er jeg gravid igjen og min store skrekk er at jeg går opp like mye og at det blir hengene igjen 8 kg etter dette svangerskapet også jeg ikke får bort. Jeg spiller aktivt håndball ( når jeg ikke er gravid selvsagt) men syns det er beinhardt å slanke seg. Er veldig glad i god mat da det skal sies.

Skrevet

Jeg gikk opp 23 kg begge gangene. Etter eldstemann gikk det et år før jeg fikk tilbake matchvekta mi og ca 1.5 år før magen begynte å bli den samme. Strekkmerker forsvinner jo ikke men de blekner og synes mindre etter hvert da.

Etter at jeg fikk vesla gikk jeg ned mye raskere i vekt, men selv om vekta var den samme som før jeg ble gravid type 8 mnd etter fødselen er jo ikke kroppen den samme.

Men jeg regner med at normalt kosthold og trening hver dag vil gjøre susen, før eller siden :)

Skrevet

Uff!!! jeg må være den tjukkeste her ;) Jeg veide 82 kg (tung benbygning og masse muskler) men gikk opp 50 kg ca med førstemann! Flyttet for oss selv da og fikk andre matvaner :( gikk ikke mye ned etter fødsel, heller opp igjen det jeg veide når jeg var fødeklar :( masse stygge strekkmerker og (i mine øyne) en veldig stygg og ekkel mage! Men er innstilt på å gå ned masse når jeg har født andremann :) Masse trening :) har heldigvis bare gått ned dette svangerskapet :D 24 uker no og ned 2 kg ;) det er jolitt bra ;) for har jo så sinnsykt mye å ta av ;) hehehehehe..

Ser fram til masse gåturer og trening og streng diett når jeg har født :D Har begynt å svømme no, for klarer ikke trene pga bekkenløsning og kynnere :( men svæmming er digg :)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Tror jeg skiller meg litt ut i denne tråden...

Jeg gikk opp 23 kg, og var tilbake til normalt 3 mnd etter fødselen. Gjorde ingen ting for å gå ned. Jeg har en del strekkmerker (mest på lårene, litt på magen), men det gjør meg ingen ting :-)

Tenk positivt, dere er sikkert flotte alle sammen.

Skrevet

Jeg gikk opp 20kg, til 89kg. Ca 15-16 av dem rant kjapt av etter fødsel, men nå har jeg knapt gått ned noe som helst siden 5-6 mnd etter fødsel, gutten er nå snart 1,5 år. Veier 73kg nå, noe som akkurat gir en BMI på 26 = overvektig. Skulle gjerne gått ned litt mer, jobber med saken... Hverken amming eller ammeslutt har hatt noe å si på vekta for min del. Magen har blitt ok igjen, jeg har fremdeles litt ks-heng, men det kan vel ikke trenes bort. Men det er ikke slik at det plager meg. Jeg fikk masse strekkmerker på magen, det er vel ikke relatert til vekt egentlig, men til hormonelle forandringer. De har blitt blekere, men vises fremdeles godt - de er egentlig det verste, synes jeg. Selvtilliten er helt grei, men det hadde ikke gjort noe om jeg hadde tatt av 7kg og blitt kvitt strekkmerkene. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...