Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 hva skjer med oss som er undervektige?? Der det ikke hjelper "å spise mer"? Hvor blir det fokuset av? Og hjelpen? Utrolig provoserende å komme til legen å bli ledd av når du sier hva det gjelder...
M-Linn Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 det er jeg enig med deg i, jeg er overvektig, når jeg kom til legen min å spurte om hjelp fikk jeg masser av gode råd osv. min vennine sliter med å legge på seg(40 kg) på 167 cm. legen sa bare, du må spise mer. herregud jenta gjør ikke annet. hun elsker mat å koser seg med det hele dagen. når hun for 2 år siden havnet på sykehus pga lav vekt å følgene av det! vet du hva de spurte henne om? er du narkoman. det har seg jo sånn at det er like farlig å være for tykk som det er å være for tynn. dette skulle bli tatt like alvorlig.
sånn ca Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Helt enig med deg Hi, jeg sliter selv med samme problemet og opplever at det finnes lite for de som er undervektige. Fokuset på slanking har gått så langt at helesøster presterte å si at det var fint at jeg gikk ned i vekt. Enda da veide jeg 45kg på en 172cm lang kropp, ingen med litt vett i knotten kan si at det er bra!?! Det verste var at jeg hadde vegret med veldig lenge til å snakke med heslesøster om det, rett og slett for jeg var flau over å ha mistet kontroll på vekta. Heldigvis skaffet jeg med en ny lege og han var mye flinkere. Han sa jo med engang at her er det et problem og at jeg begynte å bli veldig syk. Men selv han slet med å finne hjelp til meg, for sånn som han sa at han hadde ikke så mye kompetanse på det området.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå