Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er der bare og levere resepten fra på apotekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble litt feil skrevet. Er det bare og levere resepten fra Danmark på apoteket?

Skrevet

Hei

Så lenge samme legemiddel er registrert i Norge er det greit. Det er de fleste som brukes i forbindelse med gravditet. (ikke progesteronkapsler)

Du kan sjekke med www.Felleskatalogen.no

Skrevet

Ja, men du må være obs på at du kanskje ikke får det ut samme dag. Ikke alle apotekene har dette på lager og må bestille inn. Hvis du snakker med gynekologen din vet han/hun nok hvilket som er best utstyrt der du bor. Har du fått resept på Cyclogest (progesteron) trenger du et ekstra skjema for å få dette ut da det ikke står på legemiddellistene i Norge. Dette skjemaet får du også hos gynekologen. Andre progesteronmedikamenter som f.eks Crinone fås problemfritt.

Hvis du bor nær svenskegrensa har jeg sett at det er endel som velger å hente medisinene i Sverige. Dette svarer seg visst veldig pga billigere pris i utgangspunktet og fordelaktig kronekurs - er visst tusenlapper å spare. Tror de ringer apoteket da og bestiller slik at det ligger klart...

Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar. Jeg skal ha ovitrelle eggløsningssprøyte. Får håpe det går bra. Jeg må kjøre et par timer til apoteket:)

Ha en fin lørdag jenter og lykke til alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...