Gå til innhold

Alene på ferie med små barn - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har havnet i en knipe! For lenge siden meldte mannen min seg på et to ukers kurs i utlandet som er obligatorisk for jobben han gjør. Dette kurset var mitt i fellesferien men det var jo ikke så farlig tenkte vi for da tar vi bare ferie litt senere i år. Men dumme dumme oss hadde jo glemt å sjekke årsplanen til barnehagen og nå viser det seg at barnehagen har stengt AKKURAT de to ukene mannen min er borte. Og det er forsent å få skiftet på kursdatoene og utsetter han det kan han ikke utføre jobben sin før han har tatt det (sertifikat som går ut...).

Så nå må jo jeg ta fri to uker alene med gutten vår som er ca to år til sommeren. Hva skal jeg finne på? Jeg har ingen familie og dra til selv og svigers skal vi til når mannen min kommer tilbake. Har heller ingen alenemamma-veninner... Ser for meg med skrekk og gru å være hjemme med gutten i to uker mens alle andre er borte på ferie..... Noen som har noen gode tips til hva vi kan gjøre? Er det noen ferie som hadde vært artig for oss to når han er så liten som han er???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal til hellas med min sønn.

Har booket leilighet på et slikt family-hotel, som er barne vennlig med andre ord. De har leke plass og bade basseng.

i tillegg er det all-inclusive der.

Det ligger i rolig område med 700 m til et lite lokalt sentrum.

Jeg gleder meg til å kose meg, og nyte varmen med sønnen min.

Hva med å titte inne på de forskjellige reise oppratørene.

Sikker på at du finner noe som kan passe for deg.

Og om du velger et sånn hotell vil det helt sikker være andre barn sønnen din kan leke med.

Ps. Hvordan kan du se med skrekk og gru på å være sammen med sønnen din?

Med en possitiv innstilling så er jeg sikker på at du kommer til å kose deg masse! og han også...bare masse kvalitetstid med mamma!

Skrevet

ååå det høres kjempekoslig ut!!!

SKal vi se i Norge kan dere:

Reise på togtur til eks en langweek-end i bergen, oslo eller trondheim.

Ta hurtigruta en strekning.

Lange late dager på stranda.

Kosedager hjemme, parkbesøk, lekeland besøk, prøve dere på kino hvis han ikke er for liten, sette på vannsprederen i hagen, gå i parken...

I utlandet så er jo mulighetene uendlige, mine var veldig enkle å ha med seg på tur da de var to så det var bare koslig. Nok tid og tålmodighet gjør susen hver gang.

Dere kan reise til syden, reise i nørheten av kursstedet der mannen din er så kanskje dere kan treffes, hvis han har et opplegg som tilsier litt fritid.

Skrevet

Jeg synes det er skremmende med en mor som gruer seg ("skrekk og gru") til å være alene i hele fjorten dager med ETT barn... Når jeg leste overskriften så tenkte jeg meg en mor med to tre barn minst ;-)

Her har du muligheten til å slappe av i fjorten dager med ungen din, bare sove lenge og ta livet med ro. Være ute på en lekeplass eller en badeplass om det er fint vær. Du trenger ikke å finne på så mye med en toåring bare nyt livet!

Skrevet

Takk for tips! Hehe, ser at skrekk og gru kan bli litt misforstått her ja ;-) Mente ikke skrekk og gru til å være hjemme med sønnen min, det er jo bare herlig. Men var mer at jeg gruer meg til at det ikke er noen andre hjemme for alle er på ferie. Jeg er en veldig sosial person som elsker å ha folk rundt meg og derfor ble jeg litt paff når jeg innså jeg må ha to uker ferie uten mannen midt i fellesferien når alle andre er borte.

Men selvfølgelig skal det gå bra, er jo mye lettere om sommeren om nå om vinteren. Blir nok i Norge, da vi alle tre skal på ferie til varmere strøk sammen til høsten. Og kurset er i Kuala Lumpur så tror jeg står over å være med dit ;-)

Men det med å sove lenge må jeg trekke på smilebåndet av. Min sønn våkner ihvertfall 06.00 hver morgen og tror ikke det blir noe annerledes selv om det er ferie ;-)

HI

Skrevet

Jeg dro alene med guttungen da han var 2 år. Vi møtte en kompis da som hjalp veldig mye til. Hadde min bror som da var 10 år med. Vi reiste til Kristiansand dyrepark. Bor i helt andre enden av landet, så vi dro med fly.

Spørs jo hvor i landet du bor, men det er vel mye gøy du kan finne på med en 2 åring, hva med å reise til din familie? evt få med et av dine søsken om du har noen, å dra til en dyrepark el.l eller reise til noen venninner med barn?

Prøv å tenk litt "utenfor boksen" ikke tenk at dere må sitte hjemme, tenk heller at dere kan reise bort. Omså bare et par-tre timers togtur/biltur el.l, ta inn på hytte/hotel el.l (spørs jo på økonomien) og ta hurtigruta eller noe tilbake når dere har feriert nok.

Skrevet

Jeg har dessverre ikke noe familie å dra til, moren min er død og faren min har jeg ingen kontakt med og er enebarn. Føler at jeg trenger meg på venninnene mine med barn hvis jeg spør om å gjøre noe med dem for de har jo sin familie... Men kanskje jeg bare må utfordre meg selv litt og satse på at de tør å si nei hvis de absolutt ikke vil ha meg med ;-)

Ser lysere på det allerede, kom bare litt brått på og så virker alt mer avskrekkende nå når det er minus ti og masse snø. Er jo enklere når sommeren kommer :-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...