tintafant-m/2 jenter Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Hvordan har sv skapene/fødselne vært? de to forrige var meget like, og begge fødslene startet med vannavgang. dette sv skapet er helt annerledes selv om det er jente denne gangen også. Mye kynnere som jeg aldri har hatt tidligere, bekkenproblem mm. De to forrige ble født tre uker før tiden, og nå er jeg snart i uke 39. Føler meg på overtid selv om jeg vet jeg ikke skal tenke slik... Men tankene kan man ikke helt styre..
gullegget Skrevet 13. mars 2010 #2 Skrevet 13. mars 2010 Jeg venter nå nummer fire. De tre første svangerskapene var omentrent helt like, men dette var veldig forskjellig. Magen kom mye senere blandt annet. Trodde det var en jente pga det. Men det er gutt nummer fire:) Første kom 6 dager før, startet med rier. Andre kom 3 dager over, startet med rier. Tredje gikk vannet 6 dager før, men fikk ikke rier. Ble satt i gang dagen etter, så han kom 5 dager dør. Skjønner deg godt! Jeg var sikker på at andre mann skulle komme før, men gikk over. Og da følte jeg meg på overtid fra uke 39:P Som fleregangs fødene merker man kynnerene bedre og har gjerne flere. Sist og nå har jeg omentrent ikke kunne gå tur etter uke 25 pga vonde kynnere. Nå merker jeg mere modnings smerter fra uke 29, så jeg har fått beskjed om å ta det med ro. Det har vel litt med at man har litt mere å drive med enn når man gikk med første:) Jeg er nå på bok nummer 3, da får jeg slappet av!
Nine:) Skrevet 13. mars 2010 #4 Skrevet 13. mars 2010 De har vært veldig ulike.... 1. jente, født 4 dager over termin. Startet med rier og aktiv fødsel var 4,5 timer. Var mye kvalm første månedene, ellers grei form med unntak av bekkenløsningsplager. Fikk mye vann i kroppen siste 1,5 måneden og la på meg 25(!) kg. 2. gutt, født 3 uker før termin. Startet med vannavgang, og fra aktive rier tok denne også 4,5 timer.... Var veldig trøtt i de første månedene, ellers i super form med masse trening og høyt aktivitetsnivå. Plaget med litt bekkenløsning da også, og litt halsbrann.. kun 9 kg opp. 3. jente. Har nå straks 3 uker til termin... hehe håpe håpe!! vært innmari kvalm og trøtt de første fire månedene, fikk også en intens hodepine som vedvarte i ca fire måneder. Mye verre bekkenplager denne gangen -rett før krykkestadiet:( Ellers syns jeg det er mye mer vondt denne gangen og jeg har vært i generelt dårligere form hele veien... Så det blir ikke noen fjerdemann på oss iallefall!!! Er vel 12 kg pluss til nå.. Men sola skinner og det skal bli deilig å trille turer snart:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå