Gå til innhold

Noen som har prøvd Moby Wrap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen erfaring med bæresjal. Med mine to eldste brukte jeg Baby Bjørn bæresele en gang iblant, men nå tenkte jeg å prøve sjal siden det sies så mye bra om det. Har sett på et elastisk sjal - Moby Wrap - på syvsjal.no til kr 459,- som kan brukes helt fra nyfødt. Synes det ser veldig greit ut. Noen som har prøvd det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke prøvd Moby, men en del andre elastiske sjal. Det er kjempedeilig! Invester litt tid til å lære deg å knyte og plassere en bamse eller pute før babyen kommer, så blir det lettere.

Det er forøvrig også salg hos www.krusedull.net og www.lotusbarn.no

Og så er du hjertelig velkommen til www.barnvedhjertet.no!

Skrevet

Lurer på det samme. Er det noen som har erfaring med dette sjalet om sommeren? Kan det brukes uten at jeg svetter ihjel?

Skrevet

Mobywrap er ikke av de tynneste, og det er ganske bredt (= mer stoff). Selv var jeg veldig fornøyd med et sjal som heter MamEco, det er bomull og hamp. Hampen gjør det litt mer svalt synes jeg. Ellers er GypsyMama-sjalene (de finnes i både elastisk og ikke elastisk=vevd) tynne og deilige!

Skrevet

Takk for svar fjummsi :) Godt å få råd fra en som har peiling!

Flere med erfaring?

Skrevet

Har dette og det er ganske tykt. Vil tro det blir litt varmt på de varmeste dagene om sommeren i alle fall. Fint å bruke om våren og tidlig om høsten. Men det er ganske stabilt sjal. Jeg fikk dessverre litt fort vondt i rygge av å bruke sjal, så jeg har ikke brukt det så mye. Skal prøve igjen når tredjemann kommer nå.

Skrevet

ja lånte moby wrap av min søster,når jenta mi var bare baby.. elsker moby wrap! jenta mi sovnet på flekken, og mye lengre enn uten,bedre søvn med andre ord.. og mere tid til overs til husarbeid.. genialt sjal!

Skrevet

Om du får vondt i ryggen er det mulig at du knyter litt for løst, eller kanskje at babyen henger for lavt. Det skal være så stramt at de ikke siger nedover, og så høyt at du skal kunne bøye hodet ditt fremover og kysse babyen på hodet. Men noen har vond rygg, og da kan man oppleve at delv en perfekt knyting inne er helt god for ryggen.

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Er så greit å høre litt hva andre har erfart før jeg går til innkjøp av sjal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...