Patetica fåkksi Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Min alltid-uenige-venn Putamadre mener at brevvennskap er tull og gammelt. Jeg elsker brev i posten og gleder meg til nye brev fra forskjellige land og gamle venner. Jeg syns det er kult å kjøpe brevpost med parfymelukt tilogmed. Og å lage noen tegninger og mønstre (ikke bare tekst), fancy overskrift og det hele. Er jeg virkelig så gammeldags og überkjip?
Gjest Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Gammeldags er det sikker og visst. Snail-mail ble jo oppfunnet for over hundre aar siden - gisp! Men vet du, det er utrolig koselig med ekte post i konvolutt og det hele. Jeg skriver selv brev og liker aa motta dem
Gjest Siklerotte Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Jeg synes brev er morsomt, egentlig noe av det fineste jeg kan få. Så jeg tvinger frem brev fra de jeg har litt makt over, og sender dem tilbake, fordi det er så fryktelig koselig. Gammeldags og überkjipt er det ei!
Miss Foster Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 JEG HAR IKKE SAGT AT DET ER TULL, DITT FORBANNA NEK!!! Det jeg sa at jeg trodde sneglemail forsvant på samme tid som kassetten - dvs. for lenge siden. Og som jeg sa til deg di hurpe, jeg hadde mange brev-venner jeg når jeg var lita/yngre. Og syntes det var kjempekoslig. Og hvorfor trenger du å parfymere brev? Jeg vet jo at det ikke er til samboeren din du skriver...... Du lager jo krangel av noe vi faktisk ikke krangler/er uenige om!!!
Gjest sug lut Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Brev er kjempefint. Putamadre tar så feil, det er ikke tull, det er gull. Men det er helt sikkert mulig å kalle det gammeldags, men da i beste forstand. Å lage mat fra bunnen er også gammeldags, men hvem vil ha ferdigmicomat i stedet?
Patetica fåkksi Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. mars 2010 Patetica: Har du brevvenner? Putamadre: I disse internetttide? Nei! Patetica: Brev er bedre enn email. Putamadre: Ikke enig Dessuten parfymerer jeg dem ikke, jeg er ikke helt monkey bananas heller da, jeg snakker om sånn fin brevbrevpost med konvolutt og ark i samme stil, da gjerne med litt duft.
Miss Foster Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 aaarrrgh - fandens kjerringer. Jeg sa ikke noen plass at det var TULL. Jeg sier at jeg ikke er enig i at brev er bedre enn mail i disse internett-tider. Det var faktisk Patetica som sa ordet TULL, da hun var uenig med meg i at e-mail er bedre enn brev i DISSE tider. Men tør du lime inn hele samtalen - neeeeeei da, plukk ut det som passer for akkurat din påstand!!! Som sagt, jeg har hatt mange brev-venner og synes det er KJEMPEKOSELIG, men at mail og internett nå er mye bedre da man kan holde kontaken bedre samt mye raskere hvis det skjer noe. Jfr. det som nettopp skjedde i Chile, Patetica. Både du og jeg var glade for at vi da hadde internett og fikk tak i våre kjære var vi ikke? Hadde vi skulle skrevet brev så vet man jo aldri når man hadde fått svar. Og nei, dra ikke telefonen inn i dette.....
Patetica fåkksi Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 12. mars 2010 Døh, jeg sa at email er bedre når noe haster, men at brev generelt sett er bedre, og det var du ikke enig i. På engelsk.
Patetica fåkksi Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 12. mars 2010 Jah, se, nå er det plutselig "KJEMPEKOSELIG" men for en halvtime var det "Døhh hallooo, det gjorde jeg da jeg var 12 liksom, hahaha".
Miss Foster Skrevet 12. mars 2010 #11 Skrevet 12. mars 2010 Kjekt å se at du omskriver det vi snakker om slik at det passer deg perfekt - voksent gjort. Jeg var ikke enig i at brev var bedre enn e-mail, og jeg skrev dont agree, hvordan kan du ut i fra det trekke den konklusjonen at jeg mener det er TULL? Særlig siden faktisk du var den eneste som brukte ordet tull da du var uenig med meg? Og jeg skrev at jeg hadde brev-venner da jeg var lita og at jeg syntes det var koselig. Så det har ikke plutselig kommet nå nei. Dessuten var det ikke noe hahaha - når jeg var tolv.... fascinerende hva du greier å få ut av det som står "imellom linjene". Uansett, du prøver å krangle om noe som vi da faktisk IKKE er uenige om. Vil du krangle, så kan vi jo ta en diskusjon om det er bedre å suge eggene enn å spise dem, og om du spiser eller suger agurken... for der er vi vel ikke helt enige virker det som..... Parfymerte brev er parfymerte brev også kun om det er ei god lukt fra brevpapiret. Men rekner med at Russland takker deg hver gang....
blond Skrevet 12. mars 2010 #12 Skrevet 12. mars 2010 Jepp, du er gammeldags, men ikke kjip! Jeg trodde jeg var eneste overlevende brevskriver, kanskje jeg kjenner deg?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. mars 2010 #13 Skrevet 12. mars 2010 post er gammeldags, men det er jo koselig å få men jeg tror ikke jeg har sendt et eneste brev de siste 18 årene... kanskje det er sånt man burde gjøre, som bare de flinke faktisk gjør
Süsse Skrevet 12. mars 2010 #14 Skrevet 12. mars 2010 Hvor får du deg brevvenner nå til dags da? Husker jeg fikk tak i alle mine i Starlet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå