Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. er ny her, men satser på at jeg er på rett sted nå.

november 2009 fikk jeg beskjed fra min gynekolog om a jeg har tette eggledere. å da hadde jeg å samboeren prøv i ett år med å bli gravid. var til faslege 18 januar, han sendte den dagen mine papirer til fertilitetsklinikken ved st.olavs. han sa vi fikk høre fra de iløpet av 3uker. nå mandag ha vi ventet 8uker.. har ikke hørt noe fra de. har nakket med fastlege å han sier at vi skal kontakte de ijenn vist vi ikke hører fra de iløpet av mars. så vist jeg ikke har fått noe brav fra de innen 1april så skal jeg ringe faslegen. Vi ble rådet til å lese brosyren inne på nettsiden til st.olavs, vi har lest den, har hatt go tid......... på hjemmesida til st.olavs ser man jo beregnet ventetid, å den er nå på 12 uker. Men jeg har jo ventet allerede i 8uker på det første brevet.. :-O

er det 12uker ventetid på det første brevet så sjer allt med en gang etterpå?

*hvor lege ventet dere på å få høre fra de?

*hva står det i det brevet?

*er det 12uker ventetid fra samtale til beh. start?

*tror dere vi blir beh. før sommeren?

*må jeg ha dato på de tre siste mens?

*dere som har erfaring med det, er eggutak og innsetting smertefullt?

*tar de mye hensyn til deg som pasient eller er det ikke så stor deal å være igjennom en slik beh. lengere?

håper noen svarer..

mvh. ønskebarn2010 :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei ønskebarn, og velkommen hit:-)

Det er mange spørsmål i forbindelse med prøvereør, og det fine med denne siden er at man får svar på det meste:-) Jeg skal prøve å svare så godt på det jeg kan:

- Vi ble utredet av Medicus i Trondheim. De overførte alle papirene til St.Olav, og det første brevet tok noen uker ja.. Så skulle de ha sin egen utredning med blodprøver og div tester. Siden du vet du har tette eggledere går jeg ut ifra at de har sjekket dette med kontrast?

-Alt tar desverre sin tid i denne prosessen, og vi endte opp med å dra tilbake til Medicus. Dette fordi St Olav sa de ikke hadde noe ventetid, dette er ett år siden, men det gikk 3 mnd og lite skjedde. Mulig vi var utålmodige, men dette har sikker med at vi er godt voksne og klokka går:-)

- Jeg ville ha ringt dem å hørt hvordan dere ligger an i løypa, slik at man har noe å foholde seg til. Går fort fram til sommeren, og det er jo stengt i påsken og div røddager framover.

- Når det gjelder mens, trur jeg ikke du trenger eksakte datoer, men det er greit at du følger med hvor lang syklusen din er, for dette spørr de nok om.

- Min erfaring etter tre forsøk er at egguthentingen ikke er noe smertefullt. Man får smertestillende og avslappende, og selve uttaket går rimelig fort. De fleste sier det gikk mye bedre enn forventet, så dette går helt supert:-)

- Når det gjelder hvordan de er på St olav i forhold til pasienten vet jeg ikke så mye om dette, men jeg hører de er flinke og greie. Jeg jobber jo selv på huset, og må jo reklamere for at vi er en fin gjeng:-)

Jeg ønsker dere masse lykke til, og håper du fikk noen svar. Det er en spennende tid dere går i møtet, og husk å ta vare på hverandre oppi alt dette:-)

Klem

Skrevet

Ring st.olavs og hør selv.:)

Det er sikkert ikke noe problem og dere får sikkert svar på det dere lurer på.

Skrevet

hei! det tar alltid litt tid i starten, men når du først er inne går ting ganske fort:-)

Personalet på St.olavs er helt supre:-)

De har skikkelig peiling, og du får informasjon om alt du trenger å vite!! Jeg føler at vi blir tatt godt vare på:-)

ring dem og spør om det du lurer på, så får du iallefall rett svar angående deg selv:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...