Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Har ikke snakket med han siden i sommer og han bor et godt stykke unna... Hadde det vært frekt av meg og tatt kontakt med han og fått han med på og betale for barnevogn? Vi trenger ny barnevogn da den vi har er blitt ødelagt, en arve vogn som det ikke er noe garanti på. Jeg har jo råd til og kjøpe vogn selv,men ikke før i slutten av mnd, skal kjøpe brukt på finn.no. akkurat nå har vi en tralle og det er ikke så godt og trille den i snø og på grus.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 får barnebidrag fra nav, han betaler ikke selv, heller ikke til nav.
Gjest Ambivalent Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Kanskje ikke frekt, men tror du det er noe vits? At han kommer til å betale? Jeg tror jeg heller ville klarte meg selv enn å be en slik mann om noe som helst.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 jeg ville aldri kontakta han...hvis han ikke gidder å se datteren sin så tviler jeg på at han gidder å hjelpe til med ei vogn.. hvis han ikke vil se ungen så betyr det at han ikke vil ha noe med dette å gjøre og da synes jeg det blir litt feil å be om penger til vogn...
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Det ville jeg ikke gjort. Dette er vel prisen mange må betale for å få barn med noen som ikke vil bli far. Da må man belage seg på at man må klare seg alene og at barnefar ikke er interessert i barnet. Mange har rosenrøde drømmer om at så fort barnet er født, så kommer barnefar løpende og blir forelsket i både mor og barn. Sånn er nok ikke virkeligheten. Litt på sidelinjen, men dette er ihvertfall min virkelighet. Jeg ville klart meg uten ham, det er det valget vi har tatt.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Jeg synes du skal spørre. Han har sikkert kke penger (høres ut som det), men spør på en ordentlig måte og gi ham mulighet til å finne ut av om han har råd eller om han ønsker å anstrenge seg for å hjelpe dere. Da vet du til en annen gang hvor du står. Det er ikke fretk å spørre, men man kan spørre frekt og det trenger du ikke gjøre :-)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Har på en måte lyst og spørre han om penger til barnevogn, men på en annen side ikke. Synes det er greit vi ikke har noe kontakt og vil helst det skal holde seg slik. Har samboer nå, og vi har det bra sammen vi 3, han har til opp fra den dagen vi ble sammen når jeg var 6 mnd på vei, så han er jo som pappa for jenta mi, han er med på utgifter og slikt. Men synes likevel at BF kunne stilt opp for både datter si og det økonomiske hun trenger...
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 Hvorfor har ikke bf kontakt med barnet? er det du eller han som ville det slik? Barnet har rett til å vite hvem faren er. Er dumt av deg å sjule det for barnet. Er ikke faren "far" på papiret? hvis ikke, er det veldig dumt, er i den situasjonen selv, og kan skrive under på at om jeg kunne gjort ting om igjen, så ville jeg fått tatt en farskapstest når barnet var baby. (er ikke i tvil om at det er han som er faren, men ville hatt han på papiret) Nå er gutten min snart 10 år, jeg/vi har kontakt med han, men han står altså ikke oppført som far. Har sendt papirene til han ferdig utfyllt nå rett før jul, men han vil ikke signere de. Blir vanskeligere dess eldre barnet blir. Jeg har tenkt å gå et skritt lenger, men skal snakke med han først, og gi han en mulighet til. Om faren får ha noe med barnet å gjøre, så synes jeg du kan be om hjelp til å kjøpe vogn, men om du lever i et samboerforhold der det er din nye samboer som er barnets "far" og den biologiske overhodet ikke er inne i bildet når det gjelder andre ting heller ,så synes jeg det blir for dumt å be han om penger.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 Hvor står det at hun har prøvd å skjule det? Det er ofte slik at far ikke gidder. Ikke få det til å bli til at mor kan kjeftes på for det, det blir bare for dumt. Kvinnehater....
Gjest Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 Det skader ikke aa spoerre, og om ikke annet er det et greit paaskudd for aa minne ham paa at han har en datter.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #11 Skrevet 12. mars 2010 Har ikke sagt at hun prøver å sjule det, det bare virker slik i forhold til at bf aldri har sett dattera si, og HIs nye samboer er barnets "far". Derfror jeg spurte hvordan sutuasjonen egentlig var. "anonym over her"
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #12 Skrevet 12. mars 2010 Synes dette virker helt teit.. Fyren har ikke sett datteren sin.Du har en ny kjæreste.Og du skal spørre bf om penger?? Noe fjortis-ugler-i-mosen her... Du får vel penger fra staten?Siden han ikke ser ungen.Og hvorfor vil du at ha bf som ikke bryr seg(?) skal gi dere noe? Dette virker bare rart.. Hvis du har gjort dette for at du skal "minne han på" at han har en datter (som noen envte over) så greit nok.Hvis det er en måte å prøve å inkludere han..
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #13 Skrevet 12. mars 2010 Han har aldri sett datteren og du skal først kontakte han for penger til en vogn? Uff, hadde nesten håpet du ville prøve mer for å få han til å møte datteren.. Menmen. Du får vel bidrag fra enten far eller staten? Det er nok til ting til ungen, det.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #14 Skrevet 13. mars 2010 Du får ikke barnebidrag fra bf, men fra NAV. Det kan tyde på at bf har svært dårlig råd. Det skal mye til at man slipper barnebidrag. Han har nok bare akkurat så mye penger som "systemet" mener han trenger til livsopphold. Og du har (i det minste) så mye som "systemet" mener en voksen og ett barn trenger til livsopphold, bolig, barne-utstyr etc. Å be bf om penger, er greit, men ikke bebreide ham dersom han faktisk ikke har noe å gi.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #15 Skrevet 13. mars 2010 Er du klar for at barnefar da evt vil begynne å ha omgang med barnet???? Tenker du lenger enn det nesa rekker?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #16 Skrevet 13. mars 2010 Ærlig talt, noen har virkelig frekkhetens nådegave, altså! Selvsagt skal du ikke spørre faren om penger til vogn! Greit nok å være desperat, altså - men sånn GJØR man bare ikke, så lenge dere ikke har etablert noen samværsavtale (hvorfor ikke det?????), du har ny kjæreste, osv. Du fikk sikkert engangsstønad (tviler på at du har svangerskapspenger) du som alle andre som er berettiget det, og helt sikkert også en rekke andre stønader. Når du velger å stå på egne ben, må du også ta konsekvensen av det! Nytter ikke å forsøke å smiske med barnefar bare fordi HAN skal hjelpe deg ut av en økonomisk knipe!! Nei, ærlig talt - dette var et godt eksempel på at det er foreldreskap som bør behovprøves; ikke barnetrygden... Grow up!!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #17 Skrevet 13. mars 2010 Han har aldri sett barnet og det du er opptatt av er å få ham til å betale for deler av vognen? Tenkte du ikke på at det koster penger å ha barn? Man kan klare å forsørge barn alene hvis man er litt smart!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #18 Skrevet 13. mars 2010 Til dere over her som sier at kanskje bf ikke må betale fordi han etter statens beregninger kanskje bare har nok til livsopphold. Ja, det kan alltids hende, men det kan også hende at han ikke er oppgitt som bf. Og om det er slik at han ikke er oppgitt som bf, kanskje dere har blitt enige om det fra begynnelsen av, ikke vet jeg. Om det da er han som ikke ønsker å ha kontakt med barnet, og ikke ønsker å være oppført som bf, om du da er uenig i dette, og gjerne ønsker at det opprettes kontakt, så synes jeg du bør prøve å få til dette, jo før jo heller, også at han underskriver papirene som gjør han til far i ordets rette forstand. Da kan du etterhvert også be han om økonomisk hjelp, det er mye barnet skal ha senere som koster mye penger,seng(er), sykler, klær,scooter, moped, bil ol. Om dette er situasjonen, men du ikke ønsker at det skal opprettes kontakt mellom de, og heller ikke ønsker å ha han som far på papiret, så synes jeg i allefall ikke du kan spørre han om pengehjelp til noe som helst. Om han er oppgitt som far, men at han er i en økonomisk situasjon som gjør at han slipper å betale for barnet, så vil jeg tro han heller ikke har mulihet å hjelpe deg med penger. Dere er trossalt 2, og du får penger som om du skulle vært alenemor.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #19 Skrevet 13. mars 2010 Nei det ser jeg ikke noe poeng med..å spørre han om barnevogn. Han bryr seg ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå