*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Endelig er det 40 dager igjen og jeg er høygravid! Hurra! bare 19 dager til jeg er fødeklar selvom jeg føler meg veldig klar nå:-)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2010 ikke lenge igjen nå! vi får holde ut:) prøver å ikke telle dagene for ofte, men det er ikke lett:p
Gjøkeredet③ Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Samme her.. Helt tilfeldig at jeg la merke til det faktisk.. Hehe! Så i dag har jeg for aller første gang svart på "Hvor mange dager igjen" tråden.. Tipper neste gang jeg kommer til å gjøre det er når det er 21 dager igjen!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2010 hehe svarer på den hver gang jeg husker hvor mange dager det er igjen jeg:P Er så missunnelig på venninna mi som har termin i dag!
Gjøkeredet③ Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Skjønner jeg godt.. Men nå er det jo ikke lenge til det er vår tur:o) Jeg gikk 17 dager over med førstemann, og håper virkelig virkelig ikke det tar like lang tid denne gangen. Skal begynne med modningsakupunktur på sykehuset om 2 uker for å unngå samme som sist, så kjenner jeg gleder meg til det, for da skjer det jo faktisk noe liksom:o) Hvor skal du føde?
magnhild81 *fødeklar* Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Da er vi 3 som har termin samme dagen, er i grunnen ganske rart å tenke på at nå er det liksom bare 40 dager igjen. I mitt tilfelle er det sansynligvis ennå kortere tid igjen, blir nok satt i gang denne gangen også, men det gikk så fint forrige gang, så satser på det går like greit denne gangen. Ja er det ikke rart at vi føler oss ganske så fødeklare allerede, men det er nok kroppen og hjernens sin måte å få oss mentalt klare på, før vi blir fysisk klare liksom...
Gjøkeredet③ Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 Så bra at det gikk så greit å bli satt igang for deg Magnhild. For meg var det helt grusomt, og denne gangen blir det keisersnitt hvis ikke han kommer av seg selv. Jeg var så sliten både psykisk og fysisk etter forrige fødsel at akkurat det NEKTER jeg å gå igjennom igjen. Selv om vi denne gangen sikkert hadde hatt en helt annen oplevelse av det. Håper alt går naturlig denne gangen, for jeg har såååå lyst til å føde naturlig! Åssen ble du satt igang, hvor lang tid tok det, og hvorfor blir du satt i gang før? Hvis du gidder å svare da )
magnhild81 *fødeklar* Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 Uff det hørtes absolut ikke noe godt ut, med den i gangsettingen din, Babyboy x 2 Jeg kan godt forstå at du har lyst å føde naturligt Klart jeg gidder å svare på spørsmålene dine; Først av alt så ble jeg lagt inn på sykehuset 4 uker før termin pga bekkenløsning og at jeg ikke kunne ta vare på meg selv, ennå mindre på 3 åringen som var hjemme med meg. For mannen skulle bli sykemeldt for å være hjemme med han, så måtte jeg legges inn, noe jeg absolut ikke hadde lyst til, men jeg innså jo til slutt at jeg bare måtte. 2 dager før selve igangsettingen, fikk jeg modningsakkupunktur. Så på dden store dagen satte de inn en modningspille kl 7.30, 11.30 begyndte riene av seg selv, når legen kom igjen kl. 14.10 (skulle egentlig sette inn ny pille) hadde jeg 3 cm åpning og da tok hun like gjerne vannet i stedet for ny pille. Deretter kom riene ganske ofte og de var effektive også. Kl. 14.35 orket jeg ikke lengere være oppe på avdelingen, så jeg kom ned på føden, der fikk jeg kommet meg i badekaret og fikk lystgass så jeg hadde det ganske fint. Kl. 16.37 ble 2. mann født i badekaret etter 3 pressrier, 16 dager før termin. viss vi regner fra rie start så tok denne fødselen 5 timer, første tok 19 timer. Oi dette ble langt selvom jeg forkortet det masse, sorry...
Gjøkeredet③ Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 For en fantastisk igangsetting. Jeg fikk modningsakupunktur og stripping den 13. dagen over termin. Ingentng skjedde. Så modningspille klokka 10 og klokka 17 den 14. dagen Ingenting skjedde. Modningspille klokka 10 og 17 den 15. dagen. Ingenting skjedde. Så tok de vannet tidlig morgen den 16. dagen og setter meg på drypp, ingenting skjer før etter 6 timer. Også lå jeg der med rier som varte i mellom 5-7(!) minutter med 3-5 minutters mellomrom i 10 timer.. Kom til 3-4 cm før de gav opp og tok han med keisersnitt.. Så på den 17 dagen kom han på keiserlig vis! Aldri fare for liv og helse for meg eller sønnen min, men overgynekologen syntes jeg hadde vært gjennom nok juling.. Hehe! Denne gangen får jeg planlagt keisersnitt noen dager over termin hvis ingenting skjer før, men begynner med modningsakupunktur og stripping 3 uker i forveien. Så det er jo håp. Hvis jeg skulle komme for å ta keisersnitt og de sjekker og ser at det er modent og kan ta vannet, så skal jeg gå med på det. Men modningspillene og det der er HELT uaktuelt.. Hehe! Ser dette også ble litt langt.. Hehe..
magnhild81 *fødeklar* Skrevet 12. mars 2010 #11 Skrevet 12. mars 2010 Ja vet du hva jeg er heilt enig med overgynekologen, du hadde absolut vært igjennom nok juling. Stakkars, forstår du går for planlagt keisersnitt, viss ikke ting skjer av seg selv da
Gjøkeredet③ Skrevet 12. mars 2010 #12 Skrevet 12. mars 2010 Hehe.. Ja ikke sant;o) Men åssen går det med deg denne ganga? Behandler bekkenet deg greit, eller er det veldig kranglete`?
magnhild81 *fødeklar* Skrevet 12. mars 2010 #13 Skrevet 12. mars 2010 Nei det går ikke så veldig greit, men det går fortsatt på sett og viss. Det begyndte seinere denne gangen, ble først sykemeldt i uke 20, hvor jeg ble sykemeldt i uke 7 i svangerskap nr 2. Denne gangen har jeg også gått til fysio, kiropraktor og bassengtrening, for å prøve å holde det mer i sjakk, men det krangler veldig mye for det om, nå har heldigvis snø/isen begyndt å smelte så jeg endelig kan bruke krykkene mine utendørs også, og det hjelper på. Ellers er jeg veldig glad at jeg ventet såpass lenge med å få nr. 3, for guttene mine som nå er 9 og 6 år greier en del selv, de er så herlige og spør om jeg trenger hjelp til å få på sokker og sko og sånne ting. Jeg er heldig som har verdens beste småtroll herhjemme, spesielt siden mannen jobber vekke, han kommer heldigvis hjem i slutten av neste uke og det kjenner jeg ska bli godt, for jeg greier snart ikke å kjøre bil lengere, det er rett og slett for vondt, men så lenge jeg er alene hjemme med ungene så har jeg ikke noe annet valg. Godt viljen og staheten forsatt er i god behold, de to egenskapene greier forhåpentligvis å holde meg oppegående til kjære kommer hjem, hehe... Hvordan er formen din ellers?
Gjøkeredet③ Skrevet 12. mars 2010 #14 Skrevet 12. mars 2010 Huff det hørtes utrolig slitsomt ut. Godt at du snart får mannen din hjem igjen. Formen her har vært upåklagelig hele svangerskapet, så kan absolutt ikke klage. Men jeg har ikke jobbet da, hopper rett fra den ene permisjonen til den neste. Får bare 16 mnd mellom mine. Men jeg merker at det er slitsomt at småen ikke har barnehageplass nå som det drar seg mot slutten. Og det blir vel ikke noe bedre med 4 mnd med han og babyen hjemme.. Hehe. Har ikke barnehageplass før fra August av :-S Men alt går jo på et vis. Satser på at vi fikser det på en måte:o) Åh som jeg gleder meg til å bli feridg nå.. Det skal bli meg en sann glede:o) Blir det med 3 for dere eller? Kjenner jeg også har veldig lyst på 3, men burde kanskje se an åssen nummer 2 blir først.. Hihi!
magnhild81 *fødeklar* Skrevet 13. mars 2010 #15 Skrevet 13. mars 2010 Får håper det ikke blir altfor slitsomt de 4 mnd før du har barnehageplass til han største, du må jo fungere også, men det er som du sier alt går jo på et vis. Hadde håpet på at bekkenet skulle være bedre denne gangen, selvom legen hadde sine tvil, men den gang nei. Så jeg vet rett og slett ikke har om jeg tør begi meg ut på ennå en graviditet. Men så har vi jo veldig lyst på 4 da, så ikke minstemann blir "enebarn", er jo så stor aldersforskjell på han og brødrene. Tror vi får se hvordan det går med gjenopptrening av bekkenet først, og så får vi heller ta det der i fra, i tillegg tror jeg mannen måtte hatt seg en ny jobb, kjenner det er knallhardt å ha han vekke i 6 uker, selvfølgelig er han hjemme i 5 uker da, men den borteperioden er pyton.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 13. mars 2010 Forfatter #16 Skrevet 13. mars 2010 hei igjen jenter;-) Jeg skal føde på Drammen:-) Ble sååå missunnelig da jeg våknet i dag, søstera mi har termin 13.APRIL men hu fikk jaggu meg jenta si i natt!! kjenner jeg er skikkelig sjalu! hehe,... jeg vil åååå!!!!! men får vel bare smøre meg med tålmodighet jeg:) Er jo noen fordeler også som at lillegutt får oppmerksomheten alene når han kommer, bursdagene deres blir ikke så tett og lillegutt var litt liten i uke 29, så da får han litt lenger tid på seg så han ikke er det når han kommer:-) Prøver å se det positive i det:-) Hvordan er formen deres i dag da jenter? Her er den bedre enn i går.... har skiftet på senga, vasket litt klær, satt på en oppvaskmaskin, støvsugd begge etasjene og vasket gulv.. og luftet ut litt støv etter hvert som jeg tørket støvet:-) Så føler jeg har gjort masse i dag, skal ut en tur å vaske bilen nå:-) Er skikkelig i slaget i dag merker jeg:-) Ikveld er det poker kveld her hos oss så skal lage taco og kose oss med gode venner:-) planer for lørdagskvelden jenter? Klem fra hu ene av oss med termin 21.april:-)
magnhild81 *fødeklar* Skrevet 13. mars 2010 #17 Skrevet 13. mars 2010 Ska si du har vært superflink i dag, Linyen-HØYGRAVID! skulle ønske jeg kunne gjort bare en 3. del av det du har gjort i dag, men selv da tror jeg bekkenet mitt hadde tatt heilt kveld:( men jeg har i allfall fått handlet og satt på oppvaskemaskinen, ikke verst bare det, hihi. Gratulerer så masse med å ha blitt tante. Tenk så kjekt de to små kommer til å få opp igjennom årene, jeg hadde i allfall masse glede av søskenbarna mine som var jevngamle, vi var nesten som søsken, som regel uten kranglingen Hørtes superkjekt ut med pokerkveld med venner Selv har jeg vært hos et vennepar nå i kveld, fikk til å med servert hjemmelaget pizza, så da slapp jeg å lage kveldsmat selv Nå er det ikke lenge før senga kaller på meg her, fikk ikke sove i natt, så er ganske sliten nå. Jeg ska forresten føde på SUS, Stavanger... HA en fortsatt flott kveld, klem
Gjøkeredet③ Skrevet 14. mars 2010 #18 Skrevet 14. mars 2010 Virkelig effektiv på en lørdag Linyen.. Den skal du ha for.. Jeg har en del Ikea kommoder jeg skulle skrudd sammen, men finner liksom bare ikke motivasjonen til å gjøre det. Er ferdig med 1 og har 2 igjen. Mannen er på eventweekend med jobben i helga, så meg og minstemann er hjemme alene.. Vanligvis så står vi opp hver vår dag i helgene, så utrolig kjipt å måtte opp klokka 7 begge dagene. Blitt så bortskjemt at er jo ikke vant til slikt.. Hehe! Fikk kjøpt litt maling i går så kan jo kanskje begynne å få et strøk på barnerommet også.. Så mange planer vet du.. Bare litt vanskelig å gjennomføre de. Akkurat nå ligger tassen å sover, og det var veldig behagelig å sette seg på sofaen og surfe litt på BiM og DiB etter en lang trilletur:o) Får håpe arbeidslysta kommer i løpet av dagen. Ha en strålende søndag jenter...
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #19 Skrevet 14. mars 2010 Ja jeg følte meg veldig flink:-) Ble en lang kveld i går.. Samboer tok noen øl og det gjorde besøket også før jeg kjørte vennene våre på byen og vi reiste hjem å la oss.. Sånt tar på merker jeg... Får sånn veldig arbeidslyst innimellom og da må jeg slå til når den først er der:) Hehe...Samboer er veldig flink til å ha det ordentlig rundt seg også, men det hender jeg føler for å trå til skikkelig:-) bilen ble pen og ren i går også:-) Selvom etter et par kjøreturer var den jaggu møkkete igjen! Koser meg ordentlig om dagen og merker jeg ikke er så "lei" lenger.. Har ikke vært ordentlig lei enda, men har hat dager hvor jeg bare skulle ønske han kunne komme... Men merkelig nok har ting gått litt lettere de siste dagene og jeg gleder meg bare..:-) Tror det har mye med været å gjøre, har vært sol og vårfølelsene har kommet for fullt! Snøen smelter masse hver dag og jeg kan se verandaen vår for første gang! (flytta hit for en måned siden!) .... Bekkenet mitt kunne vært hyggeligere mot meg syns jeg! Fryktelig vondt til tider, men har heldigvis dager hvor det er litt bedre enn andre:-) Men om dagen koser jeg meg skikkelig og gleder meg bare til lillegutt kommer:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå