Gjest sug lut Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 En snubletur langs bokhylla avdekka bøker jeg ikke har sett på siden Berlinmuren falt. Mulig det er en overdose smertestillende som gjør det, men fikk plutselig en stor og overveldende godfølelse da jeg fant igjen JLS. Så da måtte jeg leite fram litt av filmmusikken også, selv om filmen etter sigende sugde:
blomstre Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Hæ, ei bok om ei måke? Ikke fått med meg. Hvem spilte måka i filmen?...
Gjest Toxic Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Fine boka Filmen har jeg ikke sett, og det er kanskje like greit. Men filmmusikken var fin.
Gjest Siklerotte Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Måken Jonathan ja! Det er favorittboken til den dopavhengige Hugo - og det er egentlig bare gjennom den boken at jeg kjenner til han. Men Hugo liker den godt i det minste!
Gjest sug lut Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Ah, er Hugo den detektivpolitimåka, eller er jeg på jordet nå? Og hva heter boka om Hugo igjen, den hadde jeg da tenkt å lese?
Gjest sug lut Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Hehe, blomstre, littegrann vittig i og med at jeg faktisk fant et svar på spm ditt da jeg googla etter musikken: de brukte både måkemåker og fjernstyrt-glidefly-stuntmåker, visstnok, som var så like i bevegelser at de kunne passerer som måker selv blant måkene sjøl. Men om sagt ikke sett filmen. Men boka er veldig nydelig.
blomstre Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 Stilig! Og også ganske vittig at jeg ikke en gang ante eller trodde den handlet om en måke men prøvde å være morsom mhp etternavnet Seagull....
Gjest sug lut Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 Det er definitivt vittig, ja. Jonathan er måke og leter etter meninga med livet. Det er nesten klebrig og selvhjelp-positivt, men det er nydelig gjennomført.
Gjest Siklerotte Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 Litt på jordet, kanskje. Hugo er en bok skrevet av Simen Sætre, forfatter og journalist i Morgenbladet, som det så fint står på baksiden. Denne; http://www.bibsent.no/kulturraad/2006/voksen/sakprosa/satre.aspx. Helt OK, ikke noe mer enn det, og ikke minst lettlest. Hugo - altså den boken handler om, snakker flere steder om om Måken Jonathan, og at han kan identifisere seg med måken eller noe slikt - så det er egentlig bare derfor jeg kjenner til boken.
moe_ Skrevet 13. mars 2010 #11 Skrevet 13. mars 2010 Beste boken noensinne, henter den ned fra hylla nå
Gjest sug lut Skrevet 13. mars 2010 #12 Skrevet 13. mars 2010 Bra, det skal jamen jeg også - sov på sofaen i ettermiddag, da kan jeg lese Jonathan i natt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå