Gå til innhold

Trives ikke i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på fire år sier han ikke trives i barnehagen. Han vil aldri i barnehagen, og klager hver gang han kommer hjem om at det er så kjedelig der. Han har en bestevenn han leker veldig mye med, og de har lekt mye sammen siden de var ett år. Han leker med flere også, men ikke like mye som bestevennen.

Hver dag når vi går til barnehagen sier han at han så vondt i magen fordi han ikke vil dit, og han er alltid lei seg når jeg eller pappen går. Han gråter ikke, men er tydelig veldig lei seg. Han forteller aldri om barnehagen hjemme, vi får bare høre om ting hvis vi spør konkret om det. Jeg har tatt opp dette med barnehagen, men de sier at de synes det virker som om han trives. Han har vært sånn i ca 1,5 år nå :/

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å skremme deg, men jeg hadde begynt å lure på om det var noe som skjedde der som ikke var helt greit. Som han ikke vet hvordan han skal snakke om.

Skrevet

Hei. Jeg jobber som ped.leder i bhg. Jeg synes absolutt du skal ta en ny prat med de som jobber i bhg. Ikke noe hyggelig for sønnen deres eller dere at han sier han ikke trives. Når en 4 åring sier han ikke trives så skal man høre etter og ikke bare si det virker som han trives. Kanskje kan de ansatte observere han gjennom noen dager, og prate litt ekstra med han for å finne ut hvorfor han ikke trives. Vet man det kan man gjøre noen endringer i hverdagen som kanskje kan gjøre det bedre for gutten din. Lykke til!! Håper det ordner seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...