Gå til innhold

Kramper i leggene om natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å få kramper i leggene om natten. Gjør noe inni hampen vondt og er helt støl dagen etter.. sover fra før av dårlig så dette i tilleg er ikk emorsomt.

jeg har hørt noen har anbefalt magnesium - men hvor mye skal man isåfall ta? Har ikke time hos legen før om 2 uker så om noen har noen tips tas de imot med stor TAKK

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg vet ikke hvor mye magnesium som er anbefalt, men det hjelper å spise frukt og grønnt som inneholder magnesium. Det hjelper meg noe i alle fall.. spis bananer, sesamfrø, grønne grønnsaker som brokkoli, grønne erter, spinat osv.

Prøv å google magnesium+mat så får du flere alternativer, husker ikke alle.

ellers så kan man vel kjøpe magnesium i form av kosttilskudd på apotek eller helsekost.

lykke til :)

Skrevet

Hei

Jeg fikk anbefalt fra jordmora å ta rein b6(boksen heter Pyridoksin 40 mg),ta 1 tab 3 ganger daglig ved mat. Det hjalp meg,er kvitt kramene nå, men de urolige beina derimot har jeg ikke blitt kvitt og det gjør meg gal...har prøvd magnesim uten hell.Håper det hjalp deg litt

Lykke til

Skrevet

Har slitt med det samme - det er helt forferdelig!

Jeg bruker denne, og mener den har hjulpet meg:

http://www.gevita.no/kunder/gevita/gevitacms.nsf/($All)/9A082C4C0C4F98FCC125712B0055F26D - huff, lang link...

Den heter i alle fall Gevita Magnesium. Etiketten er egentlig gusjegrønn, men ser nesten grå ut på bildet...

Tar en om morgenen og en om kvelden - og har ikke hatt kramper siden jeg startet med den :)

Skrevet

Jeg bruker en sånn muskelgel som jeg/ mannen min smører på bena når jeg legger meg! Det er det eneste som har hjulpet meg.

Skrevet

Hei!

Jeg kjøpte et glass på Vita (blått) som kostet 99 kr for 100 tabletter. Jeg tar en for dagen og det hjalp meg etter første pille :-) det står på boksen at dagsdosen er 2, men jeg synes ikke det er nødvendig å ta mer enn 1 når det funker. Du kan jo prøve deg frem og se om du trenger 1 eller 2 :-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg var veldig plaget av leggkramper om natta med 1.mann, men ikke så veldig denne gangen (heldigvis). Har prøvd magnesium, men synes ikke det virket.

For meg så hjelper det å sove med beina høyt. Har ei svær/høy pute som jeg har beina på, også sover jeg med leggvarmere. For å holde leggene varme, dette har virket utmerket for meg!

Lykke til :)

Skrevet

Jeg var veldig plaget med det i mitt 1. svangerskap. Leggkramper er noe herk! Husker hvor vondt det var, samboeren min måtte massere når jeg hadde de.

Men jeg har nå funnet ut hva som hjelper!!!

Når du kjenner en begynnende leggkrampe, rett ut benet og bøy foten slik at tærne peker mot kneet. Elendig forklart kanskje.. Det stopper i alle fall mine leggkramper! :) Ikke mer som skal til!

Håper du skjønte hva jeg mente og at dette hjelper deg!

Skrevet

Legen min sjekket meg for svangerskapsforgiftning når jeg fortalte om dette...

så det kan være et tegn på det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...