Gå til innhold

Til dere som bruker ull hele året

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst til å kjøpe en ulldress til junior, men siden det blir varmere i været er jeg usikker på hvilke jeg skal kjøpe. Bruker dere ull/silkeblandinger nå utover eller bare på sommeren? Fant noen nydelige klær på lillelam.no, men det var i vinterkolleksjonen, er de mye tykkere, og vil de passe noen mnd utover. Regner med å bruke bomull midt på sommeren, men er jo ikke så varmt i været enda.

Noen som vet hvordan lillelam er på størrelser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har som intensjon å bruke ull hele året, men piraten er bare 6 mnd enda, så vi har ikke fått prøvd oss på sommerulla enda.

Planen min er å bruke ull/silkeblanding ja. Vi brukte det i høst når piraten kom til verden og synes det var deilig og ikke så tykt. Vi kjøpte de blå eller rosattripete økologiske bodyene fra englebarn. Tror det er et tysk merke. Samme merke har også samme type bodyer i bomull/silke. Vi kjøper nok et par av disse også, da piraten skal oppholde seg 4 uker i italia i mai. Kan bli litt varmt med ull..

Men ulla transporterer jo svette mye bedre enn bomull. Min erfaring er at vanlig bomull fra feks hm og andre vanlige kjeder er "eklere" for piraten å ha på enn feks økologisk bomull. Synes ikke hun blir så svett og varm i øko. som i vanlig bomull. Mulig det bare sitter i hodet mitt, men sånn er det nå..

Vi etterstreber å kjøpe mest mulig øko-klær til henne uansett. Men da aller mest ull.

Skrevet

Vi bruker ull hele året - men så bor vi langt nord også. Gjennomsnittstemperaturen i juli er vel 6 grader eller noe - haha! (",)

Når vi er sørover blir det bomullsklær på sommeren. Gøy å bruke litt annet enn ullstillongs også! (",) Og i fjor sommer prøvde vi med ullbody på de varme dagene på Østlandet - og hun kokte! Ull skal jo være varmeregulerende, men jeg vet om mange som mener at ull ikke er like greit på sommeren.

Hva slags ulldress tenkte du på? Sånn til å ha utenpå de vanlige klærne, eller en sparkedress? Kommer an på hvor du bor, men hvis du har utsikter for en fin sommer ville jeg gått for en som passet på høsten. Hvis den ikke er tynn da, og kan brukes en litt kjølig sommerdag. Ull er dyrt, og særlig Lille Lam - så kjedelig å ha en fin ulldress som ikke blir brukt i varmen, og som er for liten da høsten kommer. Ville heller kjøpt noen ullbodyer med korte ermer, bare for å teste hvordan det funker for dere. Nøstebarn har også tynne sparkebukser og vanlige bukser i ull/silke - kanskje det er mer aktuelt på sommeren? Har sikkert andre steder også!

Vet mange bruker ull/silke blandinger og er fornøyd med det, men vi har ikke testet det ut enda!

Skrevet

Vi brukte ulbodyer fra name it i fjor sommer. Forøvrig bomull.

Til litt kaldere dager brukte vi krokofanten dress. De er veldig tynne og myke. Ikke så himla dyre heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...