Gå til innhold

Hvordan organisere en 2årsdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Toåringen her har snart bursdag. Han leker en del med noen andre på samme alder som jeg kunne tenke meg å invitere. Jeg kunne tenke meg et selskap med boller og kake og der de små leker litt sammen med lekene vi har (frilek), mens vi voksne prater litt.

Utfordrigen er at de andre toåringene har søsken fra 5 år og opp. Disse blir jo sikkert med, men jeg har ikke leker som passer disse. I tillegg kjenner ikke disse hverandre. Har ingen sted de kan sitte å se film heller. Ser for meg at dette opplegget blir kjedelig for dem, men har ikke så lyst til å arrangere bursdag med snop, hatter og organiserte leker for store barn når småen ikke bryr seg om det i hele tatt.

Hvordan ville dere løst dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke lage en invitasjon der det står at barnet inviteres sammen med mamma. Eldre søsken kan vel være hjemme med far vil jeg tro. Men dukker det opp et eldre søsken så får du bare ta det som det kommer.

Opplegget ditt høres bra ut! :-)

Gjest sug lut
Skrevet

Rimelig frekt å ta med storesøsken som ikke er invitert, det har jeg aldri opplevd. At man må ha med en forelder - ja. Er det noen som MÅ ha med storesøsken får de sitte og tegne eller hva som helst, da er de med som nødløsning og det er deres foreldre som har ansvaret for at de er der, ikke du.

Skrevet

Jepp, enig med luten.

Skrevet

Du har vel ikke ansvar for resten av slekten til hvert enkelt barn? Ungene har vel fedre eller andre familiemedlemmer som kan passe dem noen timer. Inviter de små, og hvis noen kommer drassende med flere barn, får de passe på dem og aktivisere dem selv.

Skrevet

Hadde sett for meg at folk synes det var naturlig at alle kom i besøket siden mammaen eller pappaen måtte være med.

Så bra at løsningen var så enkel :)

Satser da på at storesøsken er hjemme med mammaen eller pappaen sin. Det gjør alt så mye enklere i forhold til mat, aktiviteter og plass :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...