Gå til innhold

Dette GLEDER vi oss til! :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten motivasjonstråd for alle oss som er DRITTLEI av å gå gravide! Hvilke ting er det vi gleder oss til? Skriv opp din liste over ting-du-nesten-ikke-klarer-å-vente-med-å-få-oppleve!

Min liste:

1. Kjenne den lille jenta mi mot brystet for første gang, og kysse de små kinnene hennes, lukte på hodet hennes.

2. Kle på henne di bittesmå klærne hennes og se henne inn i øynene, kjenne hånden hennes som griper rundt den ene fingeren min.

3. Vise henne frem!

4. Våkne opp på morgenen av lydene hennes, og vite at hver dag skal få starte sånn, og kjenne at hjertet mitt verker fordi hun er så nydelig.

5. Gå den første trilleturen på TØRR asfalt, med solen skikkende i ansiktet.

6. Kjenne at kroppen begynner å tilbakestille seg etter svangerskapet. Gå mange raske turer, og kvitte meg med de ekstra kiloene etter disse 9 månedene.

7. Begynne å trene HARDT ut i mai en gang. Kjenne magen stramme seg opp igjen.

8. Være tilbake på normalvekten, og shoppe nye klær!! KASTE alle graviditetsklærne slik at jeg aldri trenger å se dem igjen!!

9. Møte sommeren med et stort smil! Sette meg i parken sammen med venninner, og den lille jenta mi som får sprelle naken i sola, og bare nyte friheten!

10. Drikke mitt første glass vin!!! Ooooohhh!!! Med litt gode oster ved siden av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TAKK Amanda!!! Trengte denne oppmuntringen her jeg ligger på sykehuset og venter på at igangsettingen skal gi resultater...

Skrevet

Oj, oj, oj! LYKKE TIL! Da er det jo kjempesnart for deg!! Bare LITT til nå, så er du der!

Skrevet

Og jeg er sååå enig i alle punktene dine! Har faktisk lurt på hvordan jeg skal klare å snike et lite glass vin inn på føden, hehe...

Takk for hjelp til å skifte fokus, har vært BARE lei i over en uke nå - men idag kjenner jeg meg faktisk littegranne lettere!

Lykke til til oss alle med innspurten!

Skrevet

Helt enig med deg Amanda!

Gleder meg også til:

- Å få energien tilbake

- Slippe halsbrann

- Kunne løfte datra mi på ett år uten så store anstrengelser

- Slippe bekkenløsning

- Ha plass til litt mat i magen

Jeg gleder meg også veldig til å kle på lille gutten min søte små klær - holde han og se hva han skal hete! Han er veldig velkommen nå!

Skrevet

Hihi! Ja, LivK FØDEKLAAR, vin er kanskje den tingen jeg har savnet aller mest gjennom svangerskapet! Jeg har blitt så vant til å leve uten nå at jeg nesten har glemt hvordan det er å bare kunne ta seg et glass! Men det skal bli heeeerlig! Ja, lykke til oss alle med innspurten, for det er jo virkelig det det er: INNSPURTEN! Nå har vi gått gravide i mange-og-tredve-uker, siden sist sommer faktisk, og for noen av oss er det bare et par uker, eller kanskje bare noen dager igjen! Det er vel ingenting! Vi har gått en lang vei, og vi er ved ENDEN!

Skrevet

Jeg gleder meg til noe så teit som en intimbarbering. Har gitt opp det og liker ikke alt håret. Og til å kunne klippe neglene på tærne igjen uten å få vondt. Også gleder jeg meg til lange trilleturer i nydelig vårvær!

Skrevet

_Amanda_, jeg blir nesten flau over hvor veldig lyst jeg har hatt på rødvin - julen var en sann prøvelse! Men det er sant som du sier, vi er virkelig ved ENDEN! Og kaaanskje er vi heldige og slipper overtid? Jenta mi i magen er allerede estimert til 3,6kg, så både hun og jeg er klar! Tror vi to har termin samme dag (26. mars), så det blir spennende å se hvem som krysser målstreken først!

Uansett så gikk det plutselig opp for meg at jeg faktisk kan planlegge å dra på en konsert jeg såg annonsert i avisa idag, og som skal gå av stabelen 26. juni - da er jo de søte små allerede 3 mnd! Ååååå, gleder meg! Og gleder meg til en sommer UTEN kvalme!

Skrevet

Takk og takk",))

Var så godt med litt gledespredning her! Vi venter så mye alle sammen nå...Hverdagen preges mye av det:-)

Gleder meg til:

1. Endelig å få se,føle,lukte henne..

2.Se reaksjonen til mannen min..hans første...:-)

3.At barna mine endelig får se lillesøstra si som de har kjent uten på magen i flere måneder og sunget for...Tida har vært lang..

4.Ikke minst å få litt overskudd til de og være skikkelig mamma igjen!

5.Og for ikke å glemme...være intime uten en stor mage i veien;-))

Vi har så mye å glede oss til,ikke rart vi er utålmodige til tider!!

Skrevet

Flott med litt fokus-endring her:)

Jeg gleder meg utrolig mye til

- den følelsen man får når det ligger et nyfødt barn på magen

-å ha overskudd igjen

- klare å snu meg i sengen/ reise meg opp fra sofaen uten å få vondt et sted

- knyte skoene mine uten ubehag

- klare å ha (snart) storesøster på fanget. Det er jo ikke plass til henne nå:(

Skrevet

Hihi! Blir skikkelig glad av å lese alle tingene dere andre gleder dere til også! Deilig med en påminnelse om alt man savner og faktisk får tilbake veldig snart!! LivK FØDEKLAAAR: Jeg HÅPER vi slipper overtid! Jenta mi ligger omtrent på gjennomsnittet (2950 g når jeg var 36+5), så hun burde jo være klar til termin :D Og gjett om jeg drømmer om sommeren jeg også! Som du sier er jo babyene våre alle rede 3 mndr til den tid, så det skal nok bli tid for både et par konserter og utbredt parkliv i sommer!

Skrevet

Jeg gleder meg til å få leke med jenta mi på 18 mnd igjen.. Mamman hennes orker ingenting nå for tiden:-s

Jeg gleder meg til å være ferdig med fødselen! Å se lillejenta for første gang:-D

Å til å begynne å trene igjen, så jeg får på meg brudekjolen til bryllupet:-p

Å jeg gleder meg til å kunne snu meg uten vondt, og ligge på magen;-)

Åh.. ja- et glass hvitvin i sommersol:-D

En røyk! Kanskje jeg ikke gjør det, men motivasjonen for ikke å røyke nå, er at jeg snart KAN ta en;-p

Skrevet

Sove på magen

Bli kjent med poden i magen

Trilleturer med lillegutt

Spise Spekemat!

Få tilbake kroppen sin, og føle seg attraktiv

Bruke jeans igjen.

Merker jeg er veldig klar for neste fase nå. =)

Skrevet

Jeg er 3.gang og nesten skremt over hva jeg glede meg mest til om dagene!

Å få sove på magen! Sove skikkelig. Uten å våkne med en kynner, eller måtte skubbe innholdet i den svære magen på plass slik at jeg får puste. Klarer kun å sove på sidene, og da faller magen ned. Så når jeg snur meg over på ryggen ligger babyen igjen på siden og det gjør voooondt!!

(Jeg kødder meg at nå er det pappaen sin tur til å bære og jeg skal gå i hi - på¨magen!)

Til å bevege meg fritt! Nå er magen stadig i veien i en eller annen form. Enten bokstavelig talt eller i form av tyngde.

Det blir godt å slippe å grue for fødselen! Slippe å tenke i baner som "hvis fødselen skjer i løpet av dagene her, så....." både når det gjelder barnevakt og hvor i verden vi er.

Så gleder jeg meg til å få hilse på lilleprinsen vår :P

Det faller laaaangt nede i rekka føler jeg. Men, jeg er sikker på at når alt kommer til alt så blir det nok veeeldig stort likevell :)

Vår lille gutt! Er så spent på hvordan han ser ut, og om han er like rolig utenfor magen som han har vært på innsiden.

Såå skal det bli godt med mat igjen! Særlig middag! Salte middager. Kjøtt! Har mange goooode planer for påska ja. Håper jeg føder i god tid, så kroppen får kvittet seg med samlesansen sin for vann. Hvis ikke så skal alle middagsplaner for påsken utsettes til søndager etterpå! Bombasta! Fikk jeg ikke nyte til jul, skal jeg ta det igjen nå.

(Jeg er for øvrig skuffet over at skumnisser ikke smaker like godt i mars som desember! Hadde en plan om å spare alt julesnopet vi ikke orket å spise i julen til påske, men i helgen sprakk jeg og ene nisseposen. Er kjempeskuffa over at det ikke var like godt!! Antar magien har mye med smaken å gjøre. For de var helt fine med god dato og er riktig oppbevart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...