Gå til innhold

Antall dager fra uttak-innsetting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde uttak onsdag, og skulle egentlig sette inn lørdag. Nå har jeg fått beskjed om at det blir først på mandag, dvs 5 dager etter uttak. Er ikke det veldig lenge? Hvor mange dager er vanlig?

Har mange befruktede egg denne gangen (16 stk), kan det være at de velger å vente så lenge for at de svakeste embryoene skal falle fra? Vil helst ha de på plass i kroppen så snart som mulig, men rugetiden frem til testing blir kanskje kortere da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Mona Lisa!

Først av alt vil jeg gratulerer med så mange befruktede egg - 16 stk er jo fantastisk!!!

Det er nok mest vanlig med innsett to dager etter uttak - men noen klinikker benytter seg av langtidsdyrking. Og det er som du selv sier, antall egg og kvaliteten på disse om som avgjør hvor lenge de dyrkes før de settes inn, for å være sikker på at det er de sterkeste som er igjen til slutt.

Jeg har hatt to uttak, første gang fikk jeg 12 befrukta egg og da benyttet de langtidsdyrking, fikk ett inn og 6 på frys. Ingen gravididtet på noen av de. Andre gang, fikk jeg bare 4 befrukta egg, 2 satt inn etter to dager og to ble langtidsdyrket og lagt på frys. Og nå er jeg gravid :-) At jeg ble gravid nå har nok ikke med dyrkingen å gjøre, men tilfeldigheter vil jeg tro.

Lykke til med innsett på mandag - håper du får mange på frys!

Skrevet

Takk for svar Turva!

Nå har jeg lest masse om langtidsdyrkning og blastocyster, dette visste jeg ingenting om! Utrolig så mye man lærer underveis i denne prosessen :-)

Skjønner at jeg må forberede meg på et mye lavere antall embryo (blastocyster) etter helgen da, utifra det jeg leser utvikler ca 20% seg til dette stadiet. Ser at denne metoden ikke er så vanlig i Norge, jeg bor i utlandet og det er sikkert mer vanlig med langtidsdyrkning her.

Gratulerer så mye med graviditet!! Metoden spiller jo ingen rolle bare spiren sitter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...