Gå til innhold

Har noen av dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

giftet dere borgerlig?

Hvordan er en slik vielse?

Vi lurer litt på dette, men det er mannen som liksom hadde sett for seg kirkelig og sliter littmed å vurdere noe annet :P

Så noen som har noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke giftet oss ennå, men planlegger humanistisk seremoni!

Er en ordentlig seremoni i motsetning til borgelig, der man strengt tatt nesten bare signerer noen papirer (har vært forlover).

Anbefaler dere å sjekke ut:

http://human.no/templates/Page____281.aspx

Skrevet

Unnskyld, med borgerlig mente jeg humanistisk! Blander inn ordet fra konfimarsjonsseremonien deres :P beklager!

Men jeg mente Humanistisk vielse ja.. :)

Skrevet

Jeg er gift på tinghuset (Tønsberg).

Da får man en avtalt tid å møte. man tar med seg det man vil av følge.

Vi ble ført inn i en sal (rettslokale) med en midtgang med stoler på hver side og et bord framme (vet ikke hva det kalles). Der satt vi på stoler med sorenskriveren som gikk gjennom det formelle. Vi hadde også med litt musikk og holdt en liten tale.

Man kan velge om man selv vil gjøre litt ut av det eller ikke (snakk med de på forhånd hva de tillater). Sorenskriveren tok seg av den formelle praten, og signering av oss og forloverne. Jeg synes det var en fin sermoni som passet oss siden vi verken er kristne eller humanetikere.

Skrevet

Ja, da kan du se bort fra mitt svar :-P He he

Skrevet

dytter litt for å se om det er noen som har giftet seg med en HUMANETISK vielse :)

HI

Skrevet

Vi fikk en dommer til å vie oss ute et sted vi er glad i. Ble utrolig vakkert. Pappa fulgte meg ned til mannen min, så vi var litt tradisjonelle:) Kan blandes litt inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...