Gå til innhold

Noen som har erfaring med sovepiller og avhengighet her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i litt over en mnd brukt sovepiller hver natt. Eller innsovningspiller for å være mer eksakt.

Prøvde litt forskjellig typer først. Men landa på zopiclone og har brukt dem i tre uker nå. Da jeg begynte å ta dem så slo de meg helt ut i løpet av 10-15 min. De siste nettene har de imidlertid ikke virket i det heletatt. Jeg sovner ikke. uansett.

På pakken står det at man ikke skal bruke dem mer enn 2-4 uker i strekk fordi de er så avhengighetsdannende.

Men, er det at de ikke virker lenger et tegn på at kroppen min har blitt avhengig? Eller blitt vandt til dem?

Og hva gjør jeg? Jeg har brukt 5mg tabletter, vet det finnes 7,5 også. Så skal jeg kanskje ta en og en halv tablett per. natt i stedet?

Eller vil de kanskje begynne å fungere igjen dersom jeg tar en pause fra dem? I så fall, noen som aner hvor lang en slik pause må være?

Jeg syns det er grusomt å gå helt uten søvn (jeg sover ikke i det heletatt uten dem. Og da mener jeg ikke noe, ikke et minutt engang - man sliter seg fort ut når man går sånn)

Håper noen har peil. Takk for svar på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppen venner seg sykt fort til tabeletter! Har jeg hørt.

Eksen min spiste sovepiller en bitteliten stund,eller det var det som var meningen,fikk dem av legen da han gikk gjennom en tøff periode.

Han spiser sterkere sovetabbeletter nå....

Skrevet

Det lureste er vel å finne ut hvorfor du ikke sover i stedet for å ta sovepiller i lengre perioder. Søvnvansker er et symptom på at noe er galt, kanskje en tur til psykolog el hadde vært bedre?

Skrevet

kan snakkes på PM vis du vil? har en god del erfaring med dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...