Gå til innhold

Leker til ettåring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

det ser ut til at vi skal overta omsorgen for en gutt på ett år. Vi får med det meste av klær og utstyr som han trenger, man han har få eller ingen leker. Jeg har ingen særlig erfaring med barn, og vet lite om hva slags leker en ettåring trenger eller kunne synes var moro. Jeg har jo tittet litt i lekebutikker og ser på symboelene hva som er egnet for forskjellige aldere, men jeg tenkte at kanskje dere kunne gi meg noen tips om hva deres ettåringer liker å leke med..

vil jo gjerne at den lille kroppen skal synes det er greit å komme hit, selv om det helt sikkert blir veldig vanskelig for han i starten uansett.. Det kan vel hjelpe litt med noen morsomme leker kombinert med mye kos og sang og oppmerksomhet..

Tusen takk for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er Adrian (på snart 15 mnd) lite gira på å leke med leker...utenom en gåbil som lager lyd,og ett par andre leker som lager lyd.

Han bryr seg mest om alle andre ting,altså mine ting.

Synes det er vanskelig å finne leker til han jeg,men har jo merka at alt som lager lyd er spennende...Spesielt den ene tingen,den lager lyd,og han kan stappe inn klosser ...vanskelig å forklare hehe.

Bøker med lyd er og populært!

Lykke til med den lille :)

Skrevet

"Fisher price toby the totbot" ble kåret til årets leke og den pekte ungen min seg ut som ettåring etter å ha trykt litt på lekebutkken sammen med bestemor :)

Den har vært kjempepooulær lenge her i huset og lærer endel ting av den også, som bokstaver og former osv.

Eller så er sånn labyrint dings som de har på ikea populær i den alderen, en sånn en som man flytter treklosser rundt på stålvirkler

(vanskelig å forklare)

Treklosser er morsomme, bøker skaper de koselige og trygge stundende for barn, og til sommeren er det fint å kjøpte små hageredskaper sånn at barnet kan være med å fikse og ordne ute, da er i allefall mitt barn lykkelig, føler at de gjør noe viktig da, samtidig som det skaper bånd.

Leker er ikke alt, f.eks matlaging er stor stas å være med på etterhvert :)

Gjest Tale30
Skrevet

Jenta vår er gal etter alt av musikkinstrumenter.

Hun liker også duplo, og gyngehest og å ta ut og inn av lekekasser.

Ellers så er det å omorganisere alle våre ting som er den store fritidssysselen.

Jeg ønsker dere lykke til, og håper at den lille gutten får det bra til tross for at han kanskje har hatt det vanskelig. Det høres trist ut :(

Skrevet

Takk for fine svar:-) Da skal jeg ta meg en tur i lekebutikken i morgen tenker jeg. Jeg kan jo selvfølgelig kjøpe inn etterhvert også, men jeg tenkte at det kunne være fint om det er morsomme leker her når han kommer, sånn at det kanskje kan bidra til å overskygge bittelitt av savnet etter mamma i alle fall.. Dvs, han skal selvfølgelig få lov til å sørge over mamman sin, sånn som en ettåring vil gjøre det.. men dere skjønner sikkert hva jeg mener?

Jeg er ganske nervøs, men han er en god gutt, så jeg tror nok vi skal få det til:-)

HI

Skrevet

Min ettåring leker mye med:

- putteboksen sin, han klarer ikke å få klossene i riktig hull, men han skjønner prinsippet.

- en traktor som kjører av seg selv, og som har henger med dyr som lager lyd. Denne har vært en stor hit.

Det er forøvrig denne: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=145961479

- Bøker med dyr, biler, traktorer, drømmehagen liker han også.

Duplo

- Geomag Baby, fascinerende at de henger seg fast i hverandre.

- Det meste som går på hjul, biler, tog, traktorer, dyr.

- Gåvogn og gåbil.

Og sånn ellers er alt i kjøkkenskapene til mamma kjekt å leke med :-)

Skrevet

Mine ettåringer liker å leke med barnekjøkkenet sitt, alle lekene man kan trykke på som lager lyd, duplo og alt som er mamma sitt!

De ELSKER å gynge på gyngehestene danse/vrikke/snurre til musikk og lese bøker!

Jeg tror at du gjør lurt i å kjøpe en cd med barnemusikk, barnebøker med stive ark så han kan bla selv, duplo (siden jeg og de fleste andre som har svart sier at dette er en favoritt leke og det varer jo i mange år) og kanskje en bamse?

Må legge til at jeg får helt vondt i mammahjertet mitt når jeg hører om en liten 1 åring som må omplasseres :( Huff, så vanskelig å forestille seg at ikke alle har det helt bra hjemme! Så bra at du gjør dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...