NitaMora Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 ...og der fikk jeg nemmlig beskjed om at det har kommet nye regler om at alle med BMI over 28 må ta ekstra sukkersjokk/sukkertester for å sjekke sjansene for svangerskapsdiabetes... er det noen andre som har vært borti det? Føler meg skikkelig tjukk nå for første gang under svangerskapet mitt... og jeg er jo ikke spesiellt stor i utgangspungtet... :/ Jeg ligger jo til og med lavere i vekt nå enn før jeg ble gravid og sjønner ikke helt hvorfor de må drive å stresse meg med sånne tester
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Hæ? D syns jeg høres veldig rart ut! Utrolig synd at jordmor får dg til å føle d sånn. Jeg har litt høy bmi og spurte jordmor angående tester og kosthold og hun sa at de hadde gått bort fra vekt kurver og slike ting. Nå går de mer på og motivere til et sunt variert kosthold og hva urinprøvene sier. Jeg hadde sukker i urinen og tok derfor testen. Som heldigvis viste at jeg ikke har d. Jeg vil råde dg til og ikke ta testn dersom urinprøvene er fine. For skulle d være noe vises d dær først;-)
NitaMora Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2010 ja nei jeg syntes det var snodig jeg også for urintestene var negative, men hun mente de hadde fått strengere regler eller noe sånt... og det er vel kanskje bedre å være føre var... :/ Gleder meg ikke akkurat til å sitte å faste en halv dag på legekontoret...
M@msen Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Jepp jeg fikk samme beskjed, er i min 22 uke nå så jeg skal ta den om en del uker... Jeg har i utgangs punktet samme vekt nå som i de andre graviditetene, og da tok jeg ikke, men det er vel noe nytt... Legen min sa at det smakte vondt...og at man må ta det på tom mage, kan ikke akkuratt si jeg gleder meg!!! Jeg har ikke hatt svangerskaps diabetes, sukker i urinen eller svangerskaps forgiftning i de forje svangerskapene... HUff gruer meg til denne testen!!!
Ruttetutt ヅ Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Vi får heller være glad for at de passer godt på oss. :-)
♥REBECCA♥ Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 jeg har også en bmi over det, men min lege har ikke sakt et pip til meg, men har jo en super grei lege da, men regner med han sier fra om det er noe:)
Gjest Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Ikke la det plage deg. Det har blitt en sterk økning av svangerskapdiabetes de siste årene, og selv om det kanskje føles som plaging så er det jo bare en forholdsregel. Jeg var på nippet til å få det sist og jeg må også ha den testen. Ikek så behagelig, men fort overstått:)
NitaMora Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 12. mars 2010 hm... kan se for meg at jeg kommer til å bli heftig kvalm av hele opplegget.... for jeg blir kvalm om jeg ikke får regelmessig mat og spyr i tillegge om jeg får noe jeg ikke tåler/liker... XD
Gjest Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 Ja, det kan godt hende, jeg ble også småkvalm av å måtte drikke guffe på tom mage. Men husk å ha med matpakke til etterpå! så slipper du at hjemturen blir like fæl og kvalmende som min var:)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 har ikke hatt sukker i urinen men pga litt høy bmi og en søster med diabetes har jeg tatt glukosebelastningen.. Det er forferdelig, men nødvendig om legen/jm tror det er fare for svangerskapsdiabetes. har ingenting med tjukk å gjøre, har et par venner som er så tynne som noen spikre men som har diabetes.. de har hatt et dårlig kosthold, ikke lagt spesielt på seg pga høy forbrenning, men allikevel fått diabetes. men dårlig av JM og stresse deg med en slik test, for det er ikke noe ålreit test,, skal drikke rent sukkervann og det smaker ikke godt! er jo helt ufarlig, men skjønner du er stressa.. det var jeg å! ta det opp med JM det du føler og mener hun det er nødvendig med testen så ta den! det er bare til det beste for deg og barnet:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå