Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 Jeg er gravid i uke 35. Har slitt med kynnere i sv.skapet, halsbrann, bekkenløsning, proteiner i urin (+3) leukocytter (+4), vann i kroppen (+3), UVI.. Har på en måte hatt alt og vært mer sengeliggende enn noe annet. BT har vært fint. Jeg har fått beskjed fra legen om å ta det rolig for å ikke få sv.skaps forgiftning - hvis blodtrykket ble høyere ville han sende meg på sykehus. Men, fortsatt ikke noe høyt BT da, heldigvis.. Kynnerne gjør helsikes vondt for tiden. Jeg må slutte å snakke, for det kjennes omtrent ut som rier. Må prøve å puste meg gjennom de, men det er vanskelig siden livmoren presser alt helt opp og jeg har omtrent ingen pust igjen. Har astma i tillegg. Har begynt å fått litt mer vondt i ryggen de siste dagene også.. Jeg har født før, så vet at jeg ikke er i fødsel - enda. Det må og skal gjøre vondere. Men helvete (unnskyld språket) hvor vondt skal det gjøre da??? Det smerter i magen og ryggen + at jeg merker at det presser litt nedover. Når kynneren er over går det til normalen igjen. Så kommer neste kynner i løpet av mellom 2-10min. Sånn har det vært siden uke 26.:!! Jeg er så lei og sliten og gråter så mye av å ha så mye vondt! Hadde en skremmende opplevelse ikveld - hvor jeg så på Hotel Cæsar. Merket det flimrer for øynene. Halvveis ut av i "Lurt av Karlsen" merket jeg at hele venstresiden var "lam". Jeg hadde ingen følelse i den, var tungt å løfte hånda. Turde ikke å reise meg opp, men merket benet var på samme måten. Skikkelig skremmende. Kl 22 var jeg helt normal igjen - bare at jeg merker at jeg har vondt i hodet og har det fortsatt. Jeg er så sliten! Kjenner tårene presser på ved hver kynner - men kan jo for svarte ikke grine hele dagen heller siden kynnerne ER der hele tiden..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Etter en sånn opplevelse hadde jeg helt klart ringt føden for å få råd, siden du allerede er under oppsikt for sv.skaps forgiftning. Du har jo kommet så langt, så babyen vil klare seg fint på utsiden nå hvis din helse blir værre-
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 Ikke alle får skikkelig høyt BT når de har preklampsi! Flimring for øynene, hodepine og alle de andre symptomene dine sier meg at du burde vært på sykehus. Ikke vent - det gjorde jeg desverre prklampsi kan komme snikende over lang tid, eller det kan komme akutt! Ikke vent, kom deg inn til sjekk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå