Akkuratja Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 i løpet av atter en søvnløs natt har jeg fått noe alvorlig vondt i ryggen, på ene siden, i midjehøyde, alle bevegelser er kjempevonde, og å trå på foten på samme side gjør at d neste svartner for meg. Kan d være en nerve som ligger i klem eller hva? Har slitt med vond rygg/korsrygg siste mnd og dermed sovet lite og dårlig på natten, men dette sitter lenger opp og er mer konstant vondt, den andre ryggvondten kommer utpå kvelden og varer gjennom natten, men denne har vært konstant i snart ett døgn. Noen som har opplevd lignende og event hva kan man gjøre for at det skal sleppe taket?? Er i uke 37 idag foresten.
megoglille Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Huff da, det hørtes ikke noe særlig ut, håper du har blitt bedre nå?Høres ut som om du har fått deg en skikkelig kink i ryggen, slik at musklene "låser" seg for å kompensere. Hvis du får smerter som stråler nedover foten, kraftsvikt i bena (utover det som er smertebetinget) eller du skulle få problemer med vannlatningen må du kontakte lege, da kan det være klem på en nerve og noe som må gjøres noe med. Hvis ikke er det vel bare å ta tiden til hjelp. Har ikke hørt om noe spesielt som har hatt effekt på noen av de jeg har vært borti som har hatt det slik. Varmepute mot det vonde området kan kanskje lindre litt, evt smøte Orudis gel på (tror ikke det er noe i veien for at gravide kan bruke den..?), så kanskje musklene slapper litt av. Ellers er det vel å prøve å finne en mest mulig behagelig stilling, uten å bli liggende hele dagen, da blir det jo ofte bare verre.. :-S God bedring, føler med deg, det er skikkelig vondt mens det står på, men for de aller fleste gir det verste seg ila noen dager! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå