Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 Noen guruer her innen interiør? Stuen min er avlang og jeg har to skinnsofaer, et mørkt trebord og en hvit tv-benk i ene enden. I andre enden er der ingenting, siden jeg måtte kvitte meg med spisegruppen min (ødelagt). Alt her ser så shabby ut og jeg vil freshe opp stuen min , gjerne på rimeligst mulig måte. Tips anyone??
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Hva vil du ha i den tomme delen av stuen? Ny spisegruppe, ekstra sittegruppe, kontorplass? Hvor mange voksne/barn er dere i familien? Hvis du vil ha en kjapp makeover kommer man ofte langt med nye gardiner, sofaputer, sofapledd, lysestaker, stearinlys, planter, osv. Det er rimelig og gjør ofte stor forandring. Hvis du vil betale litt mer synes jeg at du skal tenke på belysning. Lyset gjør veldig mye for et rom, og stilige lamper kan gjøre mye ut av seg. Hvis du er litt handy kan du jo finne frem malekosten. Vet ikke om veggene trenger et strøk maling, eller kanskje du kan male salongbordet ditt i en stilig farge? Jeg har malt mitt furubord hvitt, klistret lyseblå wallstickers med en kul tekst på bordplaten, og fått skjært til en passelig glassplate hos glassmester. Stickersene kostet kr. 100,- og glassplaten kr. 800,-. Bordet ser helt fantastisk ut, og det kostet ikke så mye. Wallstickers kan du selvfølgelig klistre på veggene også. Et annet tips er å kjøpe et stilig stoff med et mønster du liker og kle en ramme med det. Det blir et tøft "bilde". Jeg er personlig fan av å lage veggene litt 3D, dvs å ikke bare henge bilder på veggene. I stedet freshe opp med lamper, vegghengte lysestaker, blomsterpotter, etc. Og du, abonner på (eller i alle fall kjøp et eksemplar av) et interiørblad der du lærer å være kreativ, for eksempel BoligPluss eller Rom 1-2-3. Da kommer inspirasjonen...
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Jeg ville kjøpt ny spisestue, billig sak fra ikea eller noe. kjøp gjerne brukt. Du kan male og styre, slik at bord, stoler, salongbord og tv benk får samme farge, og knytte ting sammen med gardiner, pledd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå