Gå til innhold

Hvor mye gjør deres 10 åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye gjør de uten dere slipper å mase om at de skal gjør det for å si det sånn? Jeg har ei 10 år gammel jente som er flink til mye, hun går blant annet til og fra skolen ( 20 min), hun gjør lekser kjempelett og er flink på skolen, hun går hjem etter skolen alene eller med venninner. I det siste har vi begynt med en ordning der hun får 60 kroner i ukepenger om hun rydder opp etter seg uten vi maser. Det vil si ta av tallerken og inn i oppvaskmaskinen, ta skittent tøy i skittentøyet, rydde matboks ut av sekken, pakke ut badetøy og holde orden på rommet sitt . Det gikk fint i begynnelsen men nå er det igjen bare et evig mas om at hun skal gjøre disse tingene og da blir det bare mer slitsomt enn å gjør det selv.

Hun glemmer nesten hver dag klær, badetøy osv på skolen eller hos venninner, når jeg sier hun skal skru av pcen eller gå på badet å pusse tenner osv. så gjør hun det ikke før jeg har sagt det mange ganger og til slutt med sint stemme. Jeg er så sliten og lei av at det blir så mye mas ut av det meste.

Har prøvd å trekke henne for ukelønn med 10 kroner hver gang hun glemmer noe eller jeg må si ting mange ganger før hun gjør det, men det hjelper ikke så mye.

Så hvordan er det med deres 10 åringer? Jeg har ingen eldre barn så det er vel kanskje bare sånn det er? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er min 10 åring og og jeg holder på å bli gal..er en grunn til vi ikke kjøper merkeklær til han enda for han glemmer så sykt mye at vi må rett og slett handle nytt for det blir ikke funnet...

legge klær oppi kleskorga å ikke på golvet er et problem,

ta ut matboksen av ranselen er et problem,

sette skona fint å henge jakken opp er et problem,

rydde rommet skikkeligt ta tallerken og div ja mye er et problem....

jeg blir mer og mer hissig,men det nytter ikke....

Hender han slår til og husker noen av tinga ig da får han masse skøyd slik at det blir fokusert på:)

Håper at det går seg til etterhvert og at vi slipper og mase så mye på han,blir bare surt utav det:( Rekner med det er alderen jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...