Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 Dersom man er utdannet f.eks dataingenør og blir arbeidsledig, kan NAV da finne på å si at du må ta jobber du er veldig overkvalifisert til for vis ikke mister du dagpengene? Altså kan man risikere å miste dagpengene fordi man helst ikke vil stå i kassen på Rimi eller vaske?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Teknisk sett, ja, du må si at du kan jobbe i kassa på rimi eller som dotømmer. Men NAV løfter ikke en finger for at noen skal få seg jobb så det er bare et kryss du må sette på et skjema....
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 Jeg har vært arbeidsledig både med og uten utdannelse, og jeg har til gode å oppleve at nav ringer meg og sier de har funnet en jobb til meg... Det trenger du nok ikke bekymre deg for ;-)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #5 Skrevet 11. mars 2010 jo det kan de si, i dagpengesøknaden MÅ du svare ja på er du villig til å ta ethvert arbeid i hvor som helst i norge uavhengig av om det er heltid eller deltid, er du ikke det får du avslag.. men altså, er jo enig da, om det er masse ledige jobber er det jo bedre å sitte i kassa på kiwi en å ligge på soffan å leve på staten??
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #6 Skrevet 11. mars 2010 Jeg har vært arbeidsledig to ganger med utdannelse og de sa selv at jeg ikke trengte ta noe annet enn relevant til min utdannelse. Jeg ville faktisk heller vært arbeidsledig på dagpenger enn å jobbe i kassa. Man får mer betalt også. Men jeg har heldigvis funnet relevant arbeid selv begge ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå