Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 Synes hun har en del skrivefeil i trådene sine, det burde vel ikke advokater ha?
Gjest sug lut Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Det er vel sånt du kan spørre om på pm, ikke sant?
tante grusom master of law Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 For det første så er ikke jurist og advokat synonymer. For det andre så visste jeg ikke at man måtte være etnisk norsk, med norsk som morsmål for å få lov til å skrive her inne.
Gjest Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 Det er meget mulig advokater ikke burde ha skrivefeil, men da jeg jobbet som advokatsekretær stanset jeg mange skrivefeil på vei ut, fra disse distrè, altfor kjappe og likevel flinke skapningene:)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #5 Skrevet 11. mars 2010 Visste ikke at advokater må skrive feilfritt. De beste advokatene har vel en sekretær, eller ihvertfall et retteprogram på pc'en...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #7 Skrevet 11. mars 2010 Jeg er utdannet norskfilolog og jobber til daglig med tekster som er skrevet av jurister - både advokater og andre, til og med professorer i jus. Jeg kan bekrefte at disse har skrivefeil i tekstene sine. Med andre ord er man ikke diskvalifisert som jurist selv om man av og til skriver feil. Tante Gruson er vel dessuten jurist og ikke advokat. Ikke er hun norsk heller, så egentlig er hun veldig flink til å skrive norsk.
tante grusom master of law Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 Hehe, ikke sant. Jurister og advokater er ikke noen slags overvesner som ikke gjør feil, særlig når det går litt fort i svingene. Det er derfor fint med staveprogram på dataen, som tar bort de verste slurvefeilene og retter opp manglende norskkunnskaper. Errare humanum est.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 He.. he.. Du, jeg jobber som advokatsekretær, og jeg kan skrive under på at maaaaaange advokater ikke kan rettskrivning!! Veldig mange kan heller ikke forskjellen på De, Dem og Deres og hvor det skal være liten og stor bokstav! En stor del av jobben min er å lese gjennom det advokater har skrevet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå