Marika:):) Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 Noe spes jeg bør huske på når man skal fly i 5 timer? Eller noe jeg må huske å ta med. Tips og triks mottas med stooor takk:) VI skal til kanariøyene til søndag, skal bli nydelig med litt sol, bare alt går bra og ingen blir syke...
Corneliuss Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Hørtes fantastisk ut!! Blir grønn av misunnelse her jeg sitter! =O) Til deg: Det sies at det kan være lurt å bruke støttestrømper for gravide + gå litt i gangen innimellom slik at du ikke får blodpropp i beina (forhøyet risiko for gravide). Til 2-åringen: vi har pakket en egen liten sekk til sønnen vår. Den inneholder gjerne litt snacks og drikke samt noen leker vi vet at han liker. Kan også være lurt å ha med en liten pakke som de får åpne på flyet (med noe som er litt stille underholdning, små bilder, tegnesaker og klistremerker feks). Dersom du har en sånn bærbar dvd-spiller så er det lurt å ta med. Mange barn kan jo sitte stille i lengre tid bare de får se litt tv. Når det gjelder snacken så kan det være lurt å ta med rosiner (eller lignende) som de bruker litt lengre tid på å spise. =O) Ville også tatt med koseteppe/ pute og smukk i tilfelle du får han til å sove litt. Det går sikkert bra og ingen blir syke!! =O) Kos dere!
Med Søtepi i magen;-) Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Vil vel ikke akkurat anbefale å pakke ned drikke til gutten. Da du kommer til å få problemer i sikkerhetskontrollen;-) Tegnesaker, tegnebrett, og eller små ting gutten din liker å holde på med!! Har vært ofte på sydenturer, og det er veldig sjelden det er problemer med barn på flyet. Tror jeg kan huske ett tilfelle der en liten en slo seg vrang;-) Da reiser jeg gjerne to ganger i året!! En flytur er veldig fasinerende for de små, så dette går så bra så;-) Men viktig for deg som er gravid er å passe på hva du spiser. Salaten må være vasket, kjøttet må være skikkelig stekt. Dette er x-tra viktig i sydlige strøk, spesiellt når du er gravid.. Hold deg langt unna alle de søte pusekattene som gjerne bor på hotellet sammen med dere. De får ofte være der pga kakerlakkene;-) Ellers må dere bare kose dere i sola, og nei jeg er ikke misunnelig .............. Vi velger å vente til babyen er kommet ut for denne gangen. Men planlegger allerede Kypros til Mai 2011;-) Masse god tur!!
Marika:):) Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2010 Tusen takk for gode råd:) skal benytte meg av dem! Har kjøpt støtte strømper og hørt jeg må drikke mye på turen og røre på meg ofte for å unngå blodpropp, litt skummelt det da men. Noen som har hørt om gravide som får blodpropp på flyet eller? Har aldri hørt om det egentlig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå