Gå til innhold

Når skiftet dere over til junior seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er gravid med termin i tidlig august.Har en 2 åring som skal da over i junior seng.Slik at lillesøsteren kan overta hans baby seng.

Jeg er kanskje litt over ivrig her, men har kjøpt sengen allerede.( ikke pakket ut enda)

Men når er det vanlig og bytte over.Og hvor lenge når ca tar det med innkjøring ? Selfølgelig varierer det sikkert fra barn til barn hvordan de tar det. Men ønsker gjerne høre litt om hvordan det gikk med dere som har erfaring med det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytta når han var 2 år..

Nå er han 3 år og 3 mnd, og det gikk kjempe bra.. Han har enda ikke (bank i bordet) stått opp uten at vi har sagt han kan det..

Skrevet

Vi byttet ca 2 mnd før hun ble to. Ikke vært noe innkjøring. Bare "se her har du storjenteseng!" Hun brukte ca et halvt år på å skjønne at hun kunne stå opp selv! ;)

Skrevet

Begge mine barn har vært rett over 2 år når de har fått juniorseng. Og de var så stolte! Vi har hatt minimalt med problemer, vi har slitt med at vesla har stått mye opp om kveld, og tullet mye da hun lå i sprinkelseng, etter at hun fikk juniorseng for 1 mnd siden har hun lagt seg stolt og glad, og sovnet mye raskere :)

Skrevet

Gutten min var 2 år og 4 mnd da han fikk juniorseng. Jenta mi var 17 mdn da hun flytta over i juniorsenga :-) Gikk helt fint med begge 2!

Skrevet

Vi la snuppa i stor seng når lillesøster kom, da var hun 15mnd!

Eller, vi tok av siden på grindsengen.... Og det gikk SUPERT!=)

Nå ligger hun i vanlig 90*200seng, og går enda ikke ut av sengen etter hun er lagt! (2,5år) Ville prøvd med en gang jeg, og hatt sengehest på så du slipper uhell;-)

Skrevet

Mine var nesten 3 år.

Skrevet

Ca 1,5 år mener jeg. Eller kanskje litt nærmere 2 enn 1.5 år.

Skrevet

Jenta vår var 2.5 år da vi flyttet henne over i storseng. Hun fant seg til rette med en gang. Sluttet med smokken samme kveld også:)

Hun har ikke kommet opp av senga uten at det er noe veldig spesielt.

Skrevet

Her byttet vi over til juniorseng da ungene var henholdvis 2,5 år og 2 år. Det gikk strålende fra første dag og ikke snakk om noe tilvenning her i hvertfall. Var bare kjempestas med stor seng, så gikk i grunn lettere å legge dem for kvelden. Ikke gikk de ut av sengen heller.

Skrevet

nesten tre..

fikk før hos bf, men da bare drev han å sto opp midt på natta, raida kjøleskap etc.

Så var så stygg å vente til han sov uten tull i stor seng der.

Nå har han seng fra ikea med telt oppå og plass til å leke under..

Kom inn i min seng en gang, etter det har han sovet hele natten, og ikke stått opp uten at jeg er der =)

Skrevet

har en 2åring som fortsatt sover trygt i sprinkelsengen sin..da vet mamma akkurat hvor han er ;) skal ikke bytte seng før han er hvertfall 3 år..han har god plass så det er ingen problem...når han er stor nok, tar vi av den ene siden av sengen og setter på en kant så ips- har vi en juniorseng :)

den største bolla vår fikk ny seng da han var 2,2 år og det var et styr uten like..han gikk opp og ned fra sengen hele tiden..vil helst slippe det nå

Skrevet

De to eldste byttet vi til når de var ca 2. Da klatrer de ut av sprinkelsengen. Tror ikke det er lenge før vi er der med minste heller.

For oss gikk det helt fint å skifte seng, det var ikke noe tull med noen av dem. De la seg ned å sov like fint(om ikke bedre) som i sprinkelsengen. Ingen av dem drev og sto opp når vi la dem eller på natten eller noe. Så her gikk det helt smertefritt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...