sweety72 Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 Jeg føler at babyen min har beveget ikke så mye under hele perioden til og med nå, som veldig mange nevner at de merker spark ved ribebeina, blære osv. Hun har beveget seg men det er som regel roligere. Er mest aktiv på kvelden. Det er vel ikke noe galt med babyen? Kromsom feil? Eller annet? Hvertfall de har ikke nevnt noe på UL. Er det noen andre som opplevde samme ?
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Høres helt vanlig ut =) husk at plassen er liten, og bevegelsene er som regel litt mer "glidene" nå i stedet for at det er skikkelig kraft i frasparket det kommer også heelt ann på leiet hennes!! Så du kan slå fra deg ALLE tanker om kromosonfeil, eller andre feil, babyen din er nok HEEEELT frisk, har det bare trangt!! men hvis du er egstelig, kan du ringe til føden, så får du GARANTERT komme inn på en UL og sjekke babyen din ) det koster ingenting!!
Nikki 75 Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 Helt vanlig at de blir roligere rundt uke 32-33, har jeg både opplevd og lest. Noen blir livligere igjen, og noen forholder seg rolige fram til fødselen. Det kommer sikkert an på hvordan de ligger og hvor mye plass de har.
nicless Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 Nå er det mindre plass der inne.Så de får ikke noe skikkelig fraspark Dessuten sies det også at en kan allerede i graviditeten merke babyens personlighet.Kanskje du bare har en stille og rolig baby? Jeg har ikke en av de villeste jeg heller.Ikke alle kan være like
Nikki 75 Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Huff, håper ikke det stemmer at man merker barnets personlighet, for da kommer jeg ikke til å få mye fred de neste 18 årene. )
sweety72 Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. mars 2010 Babyen har hatt rolige bevelger under hele perioden siden jeg begynte å kjenne bevegelse fra uke 18. hadde hun blitt roligere nå , hadde jeg skjønt at det var på grunn av lite plass. Dermed ble jeg beskymret.Hun har beveget seg hele veien, men ikke like hardt som mange nevner her.Men på UL sier dem ikke noe unormalt. I tilegg er hun veldig sjenert, nesten på hver UL etter uke 18 vi har vært har hun gjemt ansiktet sitt ved å legge hånda over ansiktet eller snu seg mot ryggen.
mamma00 Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Datteren min på ni hadde rolige og få bevegelser i livmor, jeg synes det nåværende lille nurket beveger mye mer på seg. Nå skal det innrømmes at jeg aldri kom så langt som til uke 33 - hun ble født i uke 29 pga alvorlig svangerskapsforgiftning. Men den har først satt inn helt i slutten av perioden. Uansett, datteren min har på ingen måte kromosomfeil og er generelt oppegående, sunn og frisk. Imidlertid er hun nok litt makelig, selv om hun er en liten tynn flis som lett kan gå i over en mil hvis hun er i det lunet (det er hun svært sjelden, dessverre...), så det er ikke fysikken det står på. Tror babyene i magen er forskjellige som folk flest, uten at det behøver å bety at noe er galt. Så lenge du kjenner henne flere ganger om dagen behøver du nok ikke engste deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå