Gå til innhold

Er jenter oftere mammadalter enn gutter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla på straks 7 mnd er så utrolig mammadalt. Hun kan aller nådigst godta pappaen om jeg ikke er der og når hun er i ok humør, men ellers skal hun være blid for å godta andre og hyler om jeg går min vei. Nevnte det for HS på sist kontroll, og la til at det var litt uvant fordi ingen av guttene har vært slik. De har jo vært litt mammadalt i perioder de også, men ikke på samme måte som vesla er, ikke så ekstrem liksom. I hvertfall så sa HS "jammen dette er jente det vet du, er noe annet med dem enn guttene". Ble litt paff jeg, er det virkelig noen forskjell på gutter og jenter her? Trodde slikt gikk mer på personlighet jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har det vært ganske likt på snuppa og minsten, ikke noen merkbar forskjell mtp kjønn.

Skrevet

Er ihvertfall stor forskjell på min sønn og min datter. Dattera mi er EKSTREM mammadalt og pappaen får knapt røre henne hvis jeg er hjemme. Kun mamma for alle penga! Hun er 2 år og slik har det vært siden hun begynte å bevege seg selv...

Skrevet

Her er det guttungen på snart 4 som er ekstremt mammadalt, mens jentungen på 1.5 er pappadalt men ikke i like ekstrem grad.

Skrevet

Mine to jenter er veldig mammadalt.

Pappa går til nød hvis jeg ikke er hjemme. Kunne de valgt så hadde de nok hengt i arma mine :)

Gutten var mest pappadalt da han var mindre, nå er det likt fordelt vil jeg si :)

Skrevet

Uff, håper da virkelig ikke hun fortsetter slik :-/ Pappaen får heldigvis røre henne, men når hun er trøtt og survete roer hun seg hos meg uten en lyd, men hyler om pappaen prøver. Synes ikke det er noe kjekt at det er slik, mye kjekkere å kunne dele på å bære rundt på en sutrete baby...

Skrevet

Begge mine har vært mammadalter. Rett og slett fordi jeg har hatt dem mest, tipper jeg :-) Først hele dagen under permisjon, og etter det er det nok meg som har skiftet mest bleier, gitt mat, lagt på kveld osv. Mennesker er vanedyr :-)

Skrevet

Ja, vi er vel det :-) Men, jeg har jo vært mest hjemme med guttene også da, og de var ikke slik. Eldste var ganske skeptisk til fremmede og trengte tid for å tørre og skifte fang, men han brydde seg ikke så mye om det var pappaen eller meg som tok ham. Mellomste var litt mammadalt en liten periode, men ikke så ille. Minstegutten har vært anit-mamma-og-pappadalt hele veien og helst ville være hos alle andre enn oss, hehe.. Alt fra han var 6-7 mnd gammel hylte han hysterisk når han måtte til meg, eller pappaen når han var hos mormoren, tanter, farmoren osv. Vi var/er kjedelige i hans øyne ;-) Barn er nok ulike også ja.

Skrevet

De sier så mye rart:) Jeg har bare gutter, og ingen skikkelige mammadalter. Men jenta di er jo akkurat i den "seperasjonsangstfasen", og det kan jo være det? I venneflokken har vi forresten mange mammagutter som fedrene knapt har fått tatt i før de var to år:)

Skrevet

Godt mulig det bare er separasjonsangst, jeg har bare ikke opplevd det så intenst med de andre barna :-) Når du sier det har jeg en venninne der sønnen helt klart er mye mer mammadalt enn datteren, men kan jo godt være at generelt sett er jenter mer mammadalter enn gutter? Unntak vil en jo alltid finne, og en HS ser vel flere barn og relasjoner til mammaene enn de fleste av oss gjør. Likevel litt pussig synes jeg.

Hvordan går det med tvillingene nå da? Blitt enklere etterhvert? Har ikke vært her på noe som føles som evigheter nå, men er vel bare noen uker egentlig :-P

Skrevet

Jeg har ei jente på 10 år og en gutt på snart 4 år, de har vært og er noen skikkelige mammadalter begge to:) Men jeg tror det har mye å gjør med at jeg oftest har tilfredstilt deres behov ganske så kjapt mens faren kobler ut og ikke er så obs på sutring osv som meg. Og det har nok også å gjøre med at jeg er " sjefen" i huset, som eldstejenta sa her en dag til faren når han ba henne om å gjøre noe: Ja men du er bare en vanlig person, jeg spør mamma. Hva er jeg liksom?! Haha.

Siste mnd har jeg vært veldig oppatt med studiene og far i huset har tatt seg av det meste når det gjelder barna. Likevel foretrekker begge to meg om de får velge, minsten hyler når pappa pusser tenner fordi jeg skal gjøre det og eldste er misfornøyd om pappa blir med på en trunoppvisning og ikke jeg osv. Rart det der, tror jeg hadde fått litt sjokk om noen av de plutselig skulle snu hehe.

Skrevet

Begge mine gutter er mammadalter uten like. Pappa kan gå men da må de være ute av syne,

Skrevet

Eldste er jente og hun var veldig mammadalt, men hun hadde også kolikk og måtte til manuellterapeut så mye av årsaken ligger nok der. Mellomste er gutt og han er ikke mammadalt i det hele tatt. Han er den typen som kan sovne hvorsomhelst, så det var uvant for oss ja :-) men dog veeeldig deilig! Yngste er jente og merker at hun er litt mammadalt ja. Ikke så mye som storesøster var, men ser likheter. Hun har litt av det samme sovemønsteret også som eldste. Vi måtte også dra til manuellterapeut med henne pga nakken.

Begge jentene måtte settes igang, eldste på overtid. Med yngste gikk vannet 9 dager før termin, og måtte settes igang dagen etter siden det ikke skjedde noe på riefronten. Men guttungen gikk vannet 9 dager før og han kom av seg selv dagen etter.

Skrevet

Jeg har et inntrykk av at det er omvendt egentlig. Våre to jenter er i alle fall skikkelig pappadalter:)

Ser ofte hos vennepar rundt oss at jentene stort sett er pappajenter, mens guttene er mammadalter:)

Skrevet

Hos oss har det gått i perioder med jenta vår. Noen uker er pappa best, andre uker er mamma best.

Nå er det helt klart mamma som er best (",)

Skrevet

Aner ikke om det har noe med kjønn å gjøre, men her stemmer det forsåvidt...storebror er mer en pappa-gutt, og har alltid vært det, mens lillesøster har vært og er mest mamma-jente;-)

Skrevet

Kjekt å ha deg tilbake :)...hvordan går det nå med jenta di, du var litt sliten og nedenfor sist du var her, viss eg ikke husker feil...

Lurer på det samme som deg, har to gutter som verken jeg eller mannen kan huske var så mammadalt som lille tripsi, det begynte ca da hun var 7 mnd , er nå snart 10 mnd og er like mammadalt.:(

Skrevet

begge mine gutter er skikkelige mammadalter.

Skrevet

Kan være tilfeldig. Jeg er selv pappajente, samme med min søster. Mine brødre har vært mammadalter.

Jentene mine er delte, 4 1/2åringen er mammadalt, mens minsta er 50/50. guttungen hadde jo kun meg da han var liten, så sier seg selv at han var mammadalt da, men vokst det av seg.

Skrevet

Omvendt hos oss, her har vi en pappajente og en mammagutt. Har alltid hørt at det er guttene som er mest på mamma, jeg?

Men men, det sies så mye :-) Tror det er mest med personlighet og kjemi mellom forelder og barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...