Gå til innhold

Erfaringer med å bytte av barnehage..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi vesla i bhg i nærheten av mitt arbeidssted, men tenker å flytte henne over i barnehage i skolekretsen neste høst (da er hun 2,5 år). Har dere erfaringer med bytte av barnehage? Takler barna det greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Min gutt er akkurat fylt 2 år, og vi byttet b.hage i ferbruar pga nærhet til hjemmet vårt.

Jeg også hadde grudd meg veldig, men det gikk kjempe fint!

Hadde innkjøring i 3 dager. og det har ikke vært noe grining når vi går i det hele tatt.han virker glad og fornøyd når vi henter han.

Jeg tror for hans sin del i allefall at det gikk så greit med ny barnehage pga at han var vant til barnehage,og han har "forstått" at vi kommer tilbake og henter han. i tillegg var han vant til rutiner i forhold til spising, samlingsstund, etc.

Det går sikkert kjempe fint med din jente også:) Tror vi foreldre sliter mest med det:)

Lykke til:)

Skrevet

Vi har flyttet nå og i den forbindelse byttet barnehage. Datteren min er 3,5 år og stortrivdes i den gamle barnehagen. Der var hun særdeles godt likt og hadde 2 veldig kjære og gode bestevenner. At hun hadde det så bra gjorde denne flyttingen vanskelig.

Vi flyttet jo fysisk også og det vil innvirke på reaksjonen naturligvis. Vi snakket med henne i lange tider om den nye bhg, dro på besøk dit osv. Det har gått greit, men ikke problemfritt. Det har blitt noen tårer og kommentarer av typen "dumme barnhage, jeg liker ikke å flytte".

Bare stålsett deg, mest sannsylig går det nok kjempefint, men det er veldig sårt når de sliter med slike omveltninger!

Skrevet

Hei. vesla gikk i en bhg fra august 08 til mai 09, da flyttet vi å hun startet igjen i bhg i august 09, rett før hun ble 2år, det gikk kjempe fint å hun stortrives:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...