*Stinemor* Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 dumt spørmsål kanskje...... men hva er egentlig hentesett? Forstår jo at det er varmere klær for lille å ha på seg når vi reiser hjem.. men hvordan hentesett bruker dere? :-P
ღMadame_mim ღ Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Vesla skal ha på seg en fin joggedress og så skal hun ha på seg en kjempesøt fleecedress oppå der. Og så har jeg kjøpt en fin tykk lue. Vet det er en del som har på babyen hjemmestrikket/heklet tøy osv, men så nøye er jeg ikke på det... Viktigste for meg er at det er noen fine klær :-)
*Stinemor* Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2010 Oj.. jeg har jo fått et strikket tøy i gave. Da kan jeg jo bare burke det som hentesett. :-) er så blank på hva lille skal ha på seg.... men man lærer vel det også ;-)
Gjest Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 mormor til vesla har strikka ei søt jakke, og ei lue. Jeg har kjøpt body, sparkebukse, strømpebukse og strikka sokker.. (Litt usikkert om hu trenger strømpebukse i mai, men kjekt å ha..)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. mars 2010 #5 Skrevet 11. mars 2010 Spørs jo helt på vær og føre det;) Selv trillet vi snuppa hjem fra sykehuset (i vogna altså), og siden det var høst i lufta og litt småkjølig ble det tykke ullklær av typen "ikke fancy", var jo ingen som skulle se henne da likevel, så det viktigste var at hun skulle være god og varm=)
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 11. mars 2010 #6 Skrevet 11. mars 2010 Som de andre sier; pene tøy å ha på babyen når man reiser hjem. Tror dette er en gammel tradisjon- da man før i tiden bare hadde på babyen sykehustøyet under hele oppholdet (mange bruker jo dette enda..) og hentesettet var det første egne tøyet babyen skulle ha på seg- da man endelig fikk ta den med seg hjem, og dette skulle være ekstra stas;) Derfor strikker mange også, liksom ekstra koselig;) Jeg har strikket noe og kjøpt noe, les: det jeg ikke fikk til å strikke;P Litt gøy å ha noen ekstra fine klær på den o store turen hjem;D Og stas!
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 11. mars 2010 #7 Skrevet 11. mars 2010 Mormor hadde strikket en kjempefin jakke (hel hvit med masse mønster), lue og sko som passet til:-) Lua med silkebånd:-) Det er egentlig bare å bruke det du vil, men tanken er vel at det skal være litt ekstra pent:-)) Det første man tar på babyen når den blir skikkelig bare deres:-D (selv om jeg brukte hjemmetøy på sykehuset også)
Helverine Skrevet 11. mars 2010 #8 Skrevet 11. mars 2010 Mamma har strikket noe utsøkt til lillemann Håper det ikke blir for stort til han. Litt vanskelig å vite str ;p
*Stinemor* Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 11. mars 2010 strikkasette jeg vil bruke aner jeg heller ikke str på... sukk! :-P
Fifrildi Skrevet 11. mars 2010 #10 Skrevet 11. mars 2010 Jeg skal bruke hentesettet jeg dro hjem fra sykehuset i for 33 år siden. Mamma har tatt vare på det i alle disse årene!
ano`num *17.03.10* Skrevet 11. mars 2010 #12 Skrevet 11. mars 2010 Hentesett er vell bare det gamle ordet for hjemreiseklær. Strengt tatt. Har inntrykk av at det var mye større å få reise hjem før også. Etter flere dagers opphold på ei stue med mange andre nybakte mødre og strenge(re) rutiner på når babyen fikk være hos mor, når det skulle mates og besøkes var det nok mye bedre å få reise hjem. I dag blir vi jo omtrent sparket ut før vi helt rekker å kommer oss på bena igjen, babyen har vi hatt hele tiden og vi er fortsatt sliten/medtatt etter fødselen.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 12. mars 2010 #13 Skrevet 12. mars 2010 Jeg tenker først og fremst på været når jeg kler på den lille på sin første reise ut. Regner med at jeg bruker ull innerst, en velourdress jeg har kjøpt over og en fin jakke av et eller annet slag utenpå der igjen. Også en tynn ullue på toppen selvsagt. Jeg synes det er noe spesielt med den første reisen hjem og har derfor gjerne gjort litt ekstra ut av klærne denne dagen.
2010 Mammaen Skrevet 12. mars 2010 #14 Skrevet 12. mars 2010 Det er nok som flere sier et litt utdatert begrep på det babyen har på seg når den skal hjem fra sykehuset. Selv har jeg desverre ikke noen som strikker, men jeg har kjøpt et kjempelekkert sett med body, og strikket bukse og cardigan på Benetton til gutten vår. Håper bare det passer, for det er i str 50!
Gjøkeredet③ Skrevet 12. mars 2010 #15 Skrevet 12. mars 2010 Vi er alle forskjellige... Jeg har ikke kjøpt noe eller tenkt på hva jeg skal ha på gutten vår når vi reiser hjem fra sykehuset. Og jeg må tenke veldig hardt for å klare å huske hva jeg hadde på sønnen vår da vi dro hjem fra sykehuset med han for 15 mnd siden.. Hehe! Det er en 10 minutters kjøretur. Så lenge han er temperert og har det behagelig så er det det som teller i min verden:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå