Gå til innhold

Ville dere ansett det som....

Anbefalte innlegg

Skrevet

uheldig om deres barn begynte i en 1.klasse og læreren deres gikk ut i fødselspermisjon i november? Og kom tilbake august i 2.klasse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Læreren må for all del ikke få unger! Det er noe dritt med folk som skal ut i fødselspermisjon i hytt og pine. Umulig å planlegge for arbeidslivet!

Øøøøøøh......!

Skjerpings. Ungene takler dette. Makan til ikke-problem...

Skrevet

Bare tenker at det er viktig for små barn å ha noen faste å forholde seg til og det at jeg fikk skape de rutinene i klassen som jeg ønsket. Hvordan tror dere en rektor ville stilt seg da? Er jo vanskelig å planlegge når man blir gravid liksom...

hi

Skrevet

Uproblematisk, gitt at det ble satt inn en fast vikar i permisjonstiden.

Skrevet

Ville ærlig talt prioritert mitt eget barn og fordelen det vil ha av å være født første halvår fremfor dette.

Skrevet

NEI, det ville jeg overhode ikke ha sett på som noe problem!!

Det er slik verden er - noen kommer og noen går. Og det kan barn lære seg først som sist.

Du vil få noen tøffe år som skolebarnforelder dersom du gjør dette til et problem....

Skrevet

Det er jo ikke gull, men det går greit, alt avhengig av vikarsituasjonen. En eller annen gang må jo lærere føde også, ikke tenk på det i det hele tatt.

Skrevet

For min sønn ville det bli problematisk, men hva skal man gjøre da? sterilisere alle som skal bli lærere??he he Eller la dem føde på fritida?

Skrevet

Tror nok det går heelt fint du..

Men altså, hva er alternativet da? Ungen må jo bytte lærer uansett, så kan ikke se at dette er noe å tenke på..

Skrevet

Sånn er det bare. Skulle selv hatt 7.klasse nå. Selvfølgelig er det jo greitt at den som kjenner de best har de siste året på barneskolen. Men jeg er (dessverre;)) erstattelig. I tillegg stoler jeg på og vet hvor dyktige mine kollegaer er.

Barn tilpasser seg veldig godt. De har også godt av å skulle forholde seg til flere personer. Ideelt er det jo best at de har en de kjenner godt de første årene, men ikke er must:)

Skrevet

Takk for svar dere :)

Tenker mye på dette, da det er en situasjon jeg kan komme opp i. Tror selv det ville gått fint men tenker alltid på alle andre og alle ulemper et slikt valg vil medføre...

Men tror dere en rektor ville valgt å ikke gi meg denne stillingen basert på dette? Vet ikke når jeg skal si at det kan bli tilfelle... Er gravid, men bare såvidt ;) Er jo alltid litt usikkert det første trimesteret...

Skrevet

Du er ikke pålagt å si noe så tidlig til sjefen. Viktig å ta tenke til seg selv, også. Barna kommer nok til å få det fint med deg og fint med vikaren som overtar.

Lykke til med graviditeten:)

Skrevet

Takk for det! :) Håper dette løser seg på en god måte!

Hi

Skrevet

Ååå, tror ikke det var alle her som skjønte at DU var læreren, jeg trodde hvertfall du var forelder til en barn med gravid lærer :)

Mener uansett at det går nok helt fint..

Gratulerer, og lykke til med graviditeten! ;)

19:44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...