Gå til innhold

Er dette farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grete Roede anbefaler å gå ned 1 kg i uken.. Jeg har fulgt hennes oppskrifter siden 18 januar i år, da veide jeg 108.7 kg.. Nå idag, veier jeg 94.5.. Og det er jo nesten 14 kg! På under 2 mnd..! Er det farlig å gå sååå fort ned i vekt? Jeg spiser 5 faste måltid om dagen, går 30 min trilltur, selvfølgelig lenger om det er fint vær, og så går jeg ca 30 min på tredemølle hver kveld..

Og så lurer jeg på en ting til.. Jeg har alltid vært overvektig.. Når mine klasseveninner veide 40-50 kg, veide jeg 60-70 kg.. Dersom jeg følger det samme opplegget som jeg gjør nå, vil jeg da kunne få en normalt slank og fin kropp? Sånn som de "normalt" tynne damene har? Det er VIRKELIG drømmen min, men jeg klarer ikke å se for meg selv så tynn og fin.. Så jeg lurer faktisk på om det går ann?

Tusen takk for råd og tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farlig er det nok ikke, men det kan være vanskeligere å holde vekta nede. Det er ikke uvanlig å gå ganske fort ned i vekt i begynnelsen fordi man også mister mye vann. Dessuten er det litt avhengig av hva du spiste før du begynte å slanke deg. Du veide ganske mye, så man kan anta at du også spiste veldig mye. Hvis du går rett fra et totalt usunt kosthold med mange overflødige kalorier og til et slankekosthold er det ikke så rart du går fort ned i vekt i begynnelsen.

Du vil jo bli slank og fin hvis du holder deg til slankekuren. Helt nøyaktig hvordan kroppen din blir vet man jo ikke. Det kommer an på f.eks. om du har kraftig benbygning eller ikke. Og hvis du går veldig raskt ned i vekt kan du også risikere å få en del slapp hud (men det lar seg jo fikse når du er nede i normalvekt), men jo, den drømmen din er helt klart oppnåelig. Synes du har vært kjempeflink allerede!

Skrevet

Å, så bra :) Kjente jeg ble mye mer motivert nå! :)

Hehe, jeg spiste vel egentlig bare drittmat.. 2 stoooore sjokoladeplater hver eneste dag mens jeg gikk gravid.. Off, jeg gleder meg til å kunne gå på klesbutikk og bare ta en bukse og vite at den faktisk passer :) Uten å måtte lete etter den største størrelsen de har.. :)

Skrevet

Du kan risikere slapp hud noen steder på kroppen, men ellers kan du nok bli slank som de fleste andre. Gratulerer med vektnedgangen og lykke til videre i slankingen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...