Gå til innhold

Ang jerntabl..

Nydlige datter09-spire2010 <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos Legen idag og fikk beskjed om å kjøpe dette,men jeg vet jo ikke hvor mange jeg skal ta til dagen!! Det står 1-->3 til dagen??? Hvor mye tar dere som også må ta dette og hva heter jerntablettene deres?? Må bare se at jeg har kjøpt riktig;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ganske lav blodprosent og nesten tomme jernlagre når jeg fikk beskjed om å begynne med jerntabl. Jeg begynte med Ferromax 65 mg 2 ganger om dagen. Siden jeg tåler jerntabletter svært dårlig måtte jeg raskt gå over til noen som ikke var så sterke. Nå går jeg på aminojern 25 mg 3 ganger om dagen samt at jeg drikker floradix. Blodprosenten har gått opp, men jernlagrene trenger fortsatt litt mer påfyll : )

Skrevet

Hei! Når legen din sier du skal ta jern uten å angi mengde, er det litt sløvt av ham. Inntil videre anbefaler jeg deg å ta 30-50 mg, og så spørre neste gang om du evt bør opp i 100 mg per dag. Du bør bruke jernsulfat, altså en av disse 3 typene jernprodukter: Duroferon, FerroMax eller nycoplus Ferroretard. Men spør legen din om du kun skal ta det forbyggende mot jernmangelanemi el om du HAR en jernmangelanemi. For mye jern kan være skadelig, og gir dessuten hos de aller fleste veldig hard mage noe som ikke er moro i det hele tatt når man er gravid:-(. Så jo mindre du får lov å ta jo bedre liksom:-) også bør du spise sunt da. Drikke jus / frukt / grønt til alle måltider for å øke jernopptaket osv.

Skrevet

Jeg kjøpte jerntabletter som heter HEMOFER.. noen som har kjennskap til disse???

Skrevet

Jeg fikk anbefalt Hemofer av min jordmor da jeg hadde litt lav blodprosent. En tablett om morgenen og en om kvelden sa hun.

Skrevet

Jeg fikk anbefalt Hemofer av legen min, tar 3 tabletter hver dag (=27mg jern). Ble anbefalt å ta tablettene etter mat og sammen med litt C-vitamin. Jeg har også litt lav blodprosent (10,5)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...