Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 de har funnet cyster på 2 cm i en av eggstokkene, er dette farlig?? legen sa jeg kunne komme tilbake om jeg fikk mer smerter eller andre ubehag, men nå er jeg helt rådvill her for hver gang jeg har mensen blør jeg som et helvete og har ondt i dagevis. Legen ga meg resept på ibux 600 mg som jeg skal ta slik at jeg ikke har så mye ondt, men hvorfor utreder de ikke cystene? Er livredd kreft nå da min mor måtte koniserer for endel år tilbake og hun hadde da også cyster.
Lemonia Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Cyster på eggstokkene er vanligvis helt ufarlig. Har man f.eks. PCO/PCOS er det kjennetegnet ved flere cyster på eggstokkene, kanskje er det det du har? Man trenger ikke nødvendigvis ha andre symptomer.
Gjest ->>- Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 Nei, det bruker ikke å være farlig. Men om du har cyster på eggstokkene, kraftige menssmerter og stor blødning vedder jeg glatt en femtilapp på at du burde vurderes i forhold til sykdommen endometriose. Den er ikke farlig i seg selv, men ganske vanlig og kan gi den type plager. Den har ingenting med kreft å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 søsteren min hadde slike cyster... De var helt ufarlige frem til de begynte å vokse... Når de nærmet seg str på en stor grapefrukt, ble de operert vekk... Hun har fortsatt småcyster på eggstokkene, men de er ikke farlige i seg selv, men som legen din sa, hvis tilstanden forverres kan det vær aktuelt å gjør noe med dem....
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #5 Skrevet 11. mars 2010 Cyster under 2 cm regnes som normale og følges ikke opp videre..... er bare å se under veilderen fra gynkologisk foreningen som ligge ute på nettet...... Det er er når cysten er større enn 4 cm at en begynner å følge den videre.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå