Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg skal settes igang imorgen tidlig om jeg ikke får rier før.

Vannet mitt gikk i morres men riene har ikke kommet,har veldig vondt i magen men kommer ikke takvis.

Hvordan blir man satt igang egentlig?? noen som vet??Takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei jeg ble satt igang 3 uker før med forigemann pga svangerskapsforgiftning. Vet det er flere måter men jeg ble satt igang med modningstabletter eller noe sånt. De satt opp en pille (vaginalt), helt smertefritt så skulle jeg bare vente. Noen timer senere (husker ikke helt men ca 6 timer) kjekket de og satt i en pille til. Jeg merket fortsatt ingenting noe som vistnok var helt normalt. Var ute på tur og hadde ingen "symptomer" .På kvelden i 23 tiden sa de at de ikke ville gi meg en ny tablett før neste dag slik at jeg skulle få en god natt. Halvtime etter ble jeg veldig rar i kroppen og følte meg konstant tissetrengt. Gikk på do og der gikk vannet. Ikke lenge etter hadde jeg fulle rier, ingen små søte:) Glad jeg ikke fikk en ekstra tablett den kvelden. Gutten min kom til verden kl 0530. Du må ha masse lykke til:)

Skrevet

Jeg ble satt i gang for 3 år siden 10 dager på overtid. Fikk gelekur vaginalt 08.30 mandags morra. Merket at jeg fikk ganske vondt i hoftene etterhvert, fikk beskjed om å gå tur til byn og spise, men måtte være tilbake igjen til 14.30, da hadde ejg blitt delvis moden, så jeg fikk en gelekur til. Merket at det gjorde mere vondt, men ikke sånn at de ikke var overlevbare. Fikk eget rom 23.00, gikk for å legge oss, akkurat klokka 24.00 sa det PANG! Da gikk vannet, gikk gikk på do og etter det så var det psykovondt, ( rier ved igangsettelse er mere intense enn normale rier), sånn var det frem til 05.00 ca og da var det 2 timers press veer. Men dette kun for at han satt fast da. Tror nok det er værre å bli satt igang enn en vanlig naturlig igangsettelse som kroppen fikser selv. Men uansett er ALT glemt når du ser det vakre nurket! Lykke til og gled deg!!! Skulle nesten ønske jeg var deg, men må nok vente i minst 7 uker til...=/

Skrevet

Jeg ble satt i gang for halvannet år siden, var ikke moden, dette var 13 dager før termin. Fikk gelé ca kl 10.30 fredagen, og 15:30 gikk vannet. Merket ikke annet enn smertefrie kynnere før svake menssmerter begynte i 19:30-tiden om kvelden. Lå på obs-posten på tomannsrom og prøvde å være så stille jeg kunne hele natta med det jordmor kalte maserier. Kl 08 var det full åpning:) Fikk ikke smertestillende, så det er ikke sikkert riene blir mer intense ved igangsetting...jeg overlevde iallefall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...