Gå til innhold

Hehe, termin mellom broren min og pappa...


lure

Anbefalte innlegg

Snakk om timing, kanskje vi får 3 bursdager på 3 dager hehe

 

Så og hørte et bankende hjerte på ul i dag :) Lille knotten er 1 cm lang.

 

 

Å så var det og finne ut når vi skal fortelle det til storesøster på 6 år da ? Vi vil egentlig vente til april var ferdig, men så er jeg så full av luft at det ser ut som jeg er 5 måneder alt, folk spørr ....

 

Hadde dere tatt kjangsen på å si det nå ? er i den 8 uka nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fortalte det til datteren min på 8 for 2 uker siden. Jg er også i 8. uke nå.

Hun er så stor og forstår så mye at jeg bare måtte si det. Hun lurte sånn på hvorfor mamma var så trøtt og sliten og kvalm, og hun ble bekymret for meg.

Det eneste riktige var å fortelle henne det da. Ville ikke lyge..

 

Hun ble såklart helt i ekstase og gleder seg veldig mye.

Men vi har snakket om at babyen i magen er veeldig lite enda, og at det er en liten sjanse for at noe går galt. Dette er hun helt innforstått med.

 

Vurderte det også litt på den måten at dersom noe skulle gå galt hadde hun fått vite uansett, jeg hadde ikke klart å skjule sorgen..Tror hun hadde blitt skuffet da for at hun ikke hadde fått vite det tidligere. Jeg og datteren min har et veldig åpent forhold og hun har allerede i sitt korte liv vært med på både sykdom og død, føler ikke at det er rett å stenge barn ute dersom de faktisk kan være i stand til å takle sannheten om livet selv om det er tøft og vondt noen ganger.

 

Jeg mener at dette er veldig opp til hver enkelt å vurdere, enhver mamma vet hva som er mest riktig for sitt barn.

Jeg lar min 8-åring være med å dele gleden og det er det rette for oss. Går det galt så tar vi det når det kommer!

 

Ellers har hun vært veldig flink å holde på hemmeligheten vår, men gleder seg stort til hun kan fortelle det til alle vennene på skolen.

 

:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er veldig "voksen" til og være 6 år. Hadde jeg vært kjempedårlig hadde vi sakt det med en gang, nettopp fordi hun ville blitt bekymret, Men jeg finnes ikke dårlig, bare litt trøtt.

Men siden magen er så full av luft (fra oppunder ribbena og helt ned, stram og fin) så spørr folk, og jeg vill ikke at hun skal vite det "på gata" liksom.

 

Kanskje hvis vi er veldig klare på at den er veldig liten og kanskje ikke klarer å leve. Hehe, får samenligne med katten til svigermor, der døde kattungen inne i moren pga komplikasjoner. Hun skjønte det, så da skjønner hun nok dette også hvis det skulle gå så galt.

 

Takk for svar Nat26, tror nok vi forteller det i løpet av helgen :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...