Gå til innhold

Dårlig matlyst...skjer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt hyperemisis, vært innlagt på sykehuset, gått ned 10 kg og ikke gått opp noe som helst. Er i uke 30 + 3 i dag. Jeg er jo ikke vært kvalm på lenge, men matlysten er ikke akkurat på topp og jeg blir kvalm hvis jeg spiser mer enn et par biter av maten. Og nå har jeg sultfølelse, men når jeg spiser så sveller det i munnen min og jeg føler at det sitter fast i halsen når jeg skal svelge. Og nå blir det bare værre og værre. Jm vil veldig gjerne at jeg skal gå opp hvertfall et par kg før neste time, men nå klarer jeg nesten ikke spise noe som helst så kg har faktisk gått nedover nå. så nå veier jeg brått 2 kg mindre enn forrige time. Jeg prøver spise masse godteri, men blir brått kvalm av det også nå. Klarer bare få i meg væske! Kroppen føles overopphetet, jeg har mye vondt i hue og jeg begynner bli forskjølet og er kjempe slækk. Gnisten i øya mine er bare borte og jeg føler meg tung og elendig....

Hva skjer æ? Hvis jeg skal gå sånn i 10 uker til så kommer jeg til å ende sengeliggende, for jeg eier ikke energi lenger, og jeg skal jo lissom ta meg av en 3 åring, bikje, kæll og hus!

Jeg svetter snart ihjæl her! Er 18 grader i stua lissom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke bra ut. Ville tatt en prat med legen for å høre om det er noe galt.

I tillegg ville jeg dratt/sendt mannen på apoteket for å kjøpe noen næringsdrikker som du må få i deg. Disse inneholder det du trenger, men er lettere å få i seg enn mat. Det er slike man spiser f. eks etter operasjoner og lignende når man ikke får i seg fast føde.

Skrevet

Jeg ville også ringt og snakket med legen. Har selv slitt med spising i perioder, men ikke mens jeg er gravid. Men vet at når presset på å legge på seg er der, så blir det vanskeligere å få "trøkka" ned maten.

Synes forslaget om næringsdrikker er supert! Jeg klarte ikke de du får på apoteket, men drakk masse XL1 som jeg blanda sterk. Det ga kroppen den energien jeg hadde behov for til å klare å spise. Og da kom også noen gram ekstra.

Lykke til, og ta en tur til legen for å snakke litt med h*n om det medisinske rundt det å ha det slik. Og ikke minst det psykiske, for det er heller ikke enkelt. Vi vil jo det beste for spira i magen og alle rundt oss ;)

Skrevet

Skal til legen på tirsdag, så da kan jeg jo snakke med han, men de næringsdrikkene får meg bare mere kvalm. Klarer ikke drikke annet enn brus og saft, alt annet er bare kvalmende, tilogmed vann! Shnuppa vet jeg har det bra, går til UL på sykehuset hver 6 uke pga dårlig immunsforsvar og infeksjoner og dritt, ho er til og med litt tykk rundt magen, så ho nærer seg godt på ho mor, men mora hennes blir jo bare tynnere og tynnere. bruker str 36 nå. Ho er aktiv så og si 24/7 og sparker rundt seg og prøver tydeligvis og komme seg ut på sia. Ho lever ganske trangt inni der, så hvis ikke jeg blir større kommer ho vel til å bli most til slutt. Gjør hvertfall sinnsykt vondt når ho beveger seg bare pittelitt. Men ho har lagt seg med hue ned så kan jo hende ho kommer litt før tia...Det gjorde ikke forrige som lå inni der, men er jo lov og håpe...

Sikkert ikke farlig at jeg ikke legger på meg, man hører jo om de som ikke merker at de er gravide før de føder, men jeg syns det er utrolig slitsomt og ikke ha noe energi og svette ihjæl!

men takk for tipsa=)=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...