Gå til innhold

Tips mot forstoppelse? Mottas med takk!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt på antibiotika for 3 dager siden, og har forstoppelse fra helvete, og det er ikke no særlig å gå med det. Hva kan hjelpe og ha rask virkning?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lactulose eller Duphalac

 

Biola eller annet med melkesyrebakterier, Idoform. Dette bør man begynne med samtidig som man begnner på antibiotikaen.

 

Svisker, olje, yoghurt med linfrø, lakris.

 

Ikke noe behagelig med forstoppelse, men ofte må man bare ta tiden til hjelp. Min erfaring er at det er lite som funker akutt.

Skrevet

Rosiner

Jordbær

Fiberrik (en slags knekkebrød)

Svisker

Fiken

Lakris (f.eks Panda lakris eller ekte lakris)

Rå gulrøtter

Havregrøt uten melk med linfrø

Loppefrø

Kiwi

Lactulose/Vitalac/Duphalac

Drikke mye vann jevnt utover dagen

Fysisk aktivitet, gjerne en rask tur før frokost

Pærer

Frukt&fiber (tyggetabletter fås kjøpt på helsekost eller apoteket)

Skrevet

Udos Choice- fåes kjøpt på helsekost.

Skrevet

Biola...Blåbærsyltetøy...svisker...2 pakker svart fishermann:) Klyster,...hehehe -merkelig med forstoppelse på antibiotika..Legen min sa det var omvendt:) at jeg nok kom til å fly ofte på toa...og jepp...

Skrevet

Ye vann, bra med fiber og svisker virker for de fleste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...