Gå til innhold

Jeg tror jeg har blitt diskriminert.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg har hatt to tette svangerskap og fødselspermisjoner med et halvt års mellomrom, har sjefen nedprioritert meg til videreutdanningsmidler til fordel for en som var senere ansatt enn meg i foretaket. Er det noen uheldige sjeler som har erfart noe liknende, eller som kan gi noen gode råd.

*fortvilet*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan noen være så snill å legge dette ut på skravle for meg?

På forhånd takk for hjelpen!

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva man kan gjøre.

Jeg er i en lignende situasjon. Jeg fikk 2 barn med 3 års mellomrom. Etter at jeg fikk første barn stod jeg på trappa til opprykk i selskapet. Hadde begynt å vikariere i høyere stilling ( er vanlig hos oss at det er slik man får opprykk, man vikarierer og får opplæring slik, og så når det åpner seg en mulighet så er man klar)

Så ble jeg gravid med nr 2, og det ble slutt på vikarieringen.

Da jeg kom tilbake fra den permisjonen så var jeg ikke bare fjernet fra opprykk posisjon, jeg var også degradert. Så nå går jeg her med en litt annen stilling enn den jeg hadde og med lavere lønn enn jeg hadde. Fordi jeg mistet mitt individuelle kompetansetillegg da jeg gikk ut i forrige permisjon, og det får jeg ikke tilbake igjen, for det gis kun til 1 person pr skift, og det gav de til min vikar mens jeg var borte.

Min vikar har også overtatt min stilling, og jeg er flyttet til et annet skift.

Det er et mannsdominert yrke, det har ikke vært mange kvinner i denne situasjonen i denne bransjen, så jeg får liksom ikke hjelp av klubben heller.

Nå har jeg resignert, jeg er gravid med nr 3, og etter denne permisjonen kommer jeg til å finne meg en annen jobb. Det er litt surt, har vært i selskapet i snart 10 år, og likte meg godt frem til dette skjedde.

Skrevet

Er det ingen som vil legge ut på skravle for oss?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...