Hiv o'hoi Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 Noen som har noen oppskrifter til meg med mat uten egg, melk, hvete eller soya? Lille Wille har alle disse allergiene og jeg prøver å finne oppskrifter uten dette innholdet, men jeg finner bare uten en eller to av tingene.. Alle slags oppskrifter..
Gjest sug lut Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 utenmelk.no Der er det mye for andre allergier også, mener jeg å huske.
phi1998/phi2004/phi2006 Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 Hei. Det går fint. når dere bare blir vant til det. Prøv å fokusere på det som dere kan spise. Alle frukter, grønnsaker, kjøtt, kjøtt. ris og poter. Mye å variere i. Men det meste av maten må lages fra bunnen av. Ellers gikk det mye på riskjeks. vist vi var ute å gutten min ville ha noe på butikken. Havregrøt til frokost. (kokt på vann). Middag - En del wok mat. Kjøttkaker (Kjøttdeig/vann/potetmel/krydder) Toro har ferdig saus uten melk og hv.mel. (vet ikke om det er soya i den. Da han tålte soya) (stor pakke for storkjøkken). står sammen med allergimaten. Ellers er spiset vi en del av "gildes "god og lett" Pølser. De er det ikke melk i. Av andre ting: det er ikke melk i Freias Nonstop og i noen av 70 % sjokoladene., og After eight. Sjokade (pålegg). Lollipopp isen fra Diplomis er det heller ikke melk i. En ting en må passe på. I vedlig mye smågodt er det hv.mel i.
phi1998/phi2004/phi2006 Skrevet 11. mars 2010 #5 Skrevet 11. mars 2010 Hvis du sender adressen din på pm til meg, Så kan jeg ha sende Oppskrifter som jeg fikk fra Voksentoppen (Rikshospitale).
Marbella Skrevet 11. mars 2010 #7 Skrevet 11. mars 2010 Gå inn på toro.no og bestill oppskriftshefte og der får du også en oversikt over hva som inneholder hva...så slipper du og stå på butikken og les. Meld deg inn i allergiforening- de sitter på mye kunnskap og erfaring. Hvis man er alergisk mot gluten skal man ikke spise havre....
trollmor & trollungene Skrevet 11. mars 2010 #8 Skrevet 11. mars 2010 Freia har endret oppskriften på non stop, er melk i de nå! Det enkleste er å holde seg til ren mat, samt lage alt fra bunnen. Har kjøpt kokebok på cd. Kan bare luke vekk de allergiene som er aktuelle så kommer det opp alternative oppskrifter. Står i allergihyllen på feks Ultra. Din kokebok tror jeg den heter. Mange reagerer på havre, også glutenfri havre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå