Gå til innhold

Nå har jeg satt hardt mot hardt.


Caity<3

Anbefalte innlegg

Sønnen min har frem til nå krevd at jeg skal ligge ved siden av han om natten.

Og selv om han spiser 3-4 målider med fast føde så vil ha ha melk i løpet av natten. Og våkner og surrer sikkert 4-5 ganger på kvelden, i tillegg til 2-3 ganger i løpet av natten.

I går var det nok.

Huff, gråtekur for alle penga.

Jeg hadde så vondt av gutten min, og gikk inn å trøstet hver 3-5 min.

Etter 45 min, så sovnet han. Og sov hele natten (!)

Det var så vondt laaangt inn i mamma hjertet. Men han sov jo bedre enn noensinne.

 

Nå er jeg spendt på kvelden i kveld...

 

Noen andre som har tatt denne metoden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi brukte ikke skrikemetoden, men leste mye inne på sovecoach.dk

Denne metoden gikk vi for og det virket, men vi måtte virkelig stå på og ikke vike for hva vi hadde bestemt oss for...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå heller vi mot denne metoden vi også, etter å ha brukt endel andre metoder uten hell. Hun må fortsatt enten puppes eller vugges i søvn, og den siste måneden har jeg kapitulert helt, så nå sover hun i vogna om natten.

 

Kommer ikke til å gå fra henne da, kommer til å sitte inne på rommet sammen med henne til hun sovner. Tenkte å begynne i kveld, men blir nok utsatt pga pappan skulle i selskap i kveld. Orker ikke gjøre det alene.

 

Hvordan går det nå Caity?

Og hvordan gjør du det hvis mini våkner om natten?

Kommer du til å kjøre samme metode når det gjelder dagsovingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magica.

Jeg syns det går overaskende bra.

 

Dagsovingen er jeg ikke så streng på.

Da legges han i en annen seng enn sin egen (kun hans egen på natten) Og jeg koser gjerne med han til han sovner. Men det er fordi, det syns jeg bare er fint.

 

På kvelden er jeg på rommet med han til han sovner, og det går fort. (Det har egentlig ikke vært noe problem) Da får han flasken sin med melk, og han vet at nå er det natta.

- Problemet vårt var vel at han våknet 100 og ørten ganger.

Første kvelden når han våknet, gikk jeg inn, ga smokken, sa at nå er det natta, kysset han og gikk ut.

Det var jo en kamp uten like den første kvelden. Og vondt langt inn i hjertet. Gikk inn hvert 3 min. men merket at han ble mer hysterisk etter at jeg hadde vært der, så jeg drøyde til 5 min. Holdt vel på i 1 time tror jeg. Og når han endelig sovnet så voknet han faktisk bare 1 (!) gang. Og det var ikke før på morgen kvisten. Hvor jeg gjentok det hele, men det tok toppen 15 min. DEILIG!

 

Neste natt, gikk alt så mye bedre. Han sov vel stort sett godt. Og de gangene han våknet, så fant han søvnen selv iløpet av 3-5 min, uten at jeg trengte å gå inn.

 

I natt som var var en liten test igjen. Kvelden gikk fint. Men klokken 3 våknet han, og holdt det gående til halv 5. Men jeg bestemte meg for å være konsekvent. Har man først begynt, så må man nesten fullføre. Om ikke blir de jo fryktelig forvirret.

Han sovnet omsider og våknet ikke før 8.

 

Så nå får vi se da..hvordan det går i natt.

 

Jeg vet dette er en mye omdiskutert metode.

Men, vi har funnet ut at den funker for oss.

Og vi er tross alt ganske så mange som har blitt fostret opp på den måten. Og klarte oss fint :-)

 

LYKKE TIL.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som min gutt dette? Tror jeg må prøve å hive meg på en kur jeg også. Mon tro hvordan det skal gå. Jeg er super-bløt og tåler ikke den grininga. Så det spørs om det ikke er pappan som må til der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg også er ganske bløt, særlig nå om dagen, med hormoner i fri flyt. Men er også i sårt behov for søvn (og det vet jeg du også må være nå rima) så tenkte vi skulle ta en "kur" til helgen.

 

*krysser fingre og tær*

 

Veldig glad hvis dere har lyst å oppdatere meg på hvordan det går med dere. Så skal jeg gjøre det samme :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

Her er en liten status rapport fra oss :-)

 

Ting er ganske så mye bedre nå!

Han våkner et par-3 ganger i løpet av natten , men han finner ut av det selv, og sovner i løpet av en 5 minutters tid.

Jeg går ikke inn til han i løpet av disse oppvåkningene.

 

Det eneste nå er vel at han har begynt å våkne klokken 6.30 i motsettning til før når det var litt før 8.

Så her har leggingen blitt lagt en time tidligere, og natten starter nå klokken 19:00.

 

Lykke til!

Og jeg må si at det er den første natten som er værst.

Og husk, vær konsekvente, dere må ville det når dere skal prøve denne metoden.

Slingrer det alt for mye så blir de små bare forvirret.

Ja, det er vondt å høre på gråten, men prøv å hør forskjell på illsint skriking og gråt. Og barna får jo mye bedre søvn også.

 

Ps. de første dagene virket det som om han var litt fornærmet på meg.

Han ville liksom ikke leke så mye med meg som før. Smilte ikke like lett osv.

Jeg passet bare på å gi han masse positiv oppmerksomhet og kos disse dagene. (Både for ham og min dårlige samvittighet ;-))

Men dette ga seg etter 2 dager Og han er nå blid som en sol hele dagen laang. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...