Gå til innhold

Apropos allergi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har masse allergier, deriblant nøtter. Men jeg liker ikke nøtter og har aldri reagert på det.

Men i fjor før jul var vi på besøk hos min svigerinne og svoger, og de serverte en kake med nøtter i. Jeg sa at jeg ikke kunne spise den, hvorpå han kom fram med en kjekspakke i stedet (på et brett). Jeg spurte om det var nøtter i den og han gikk inn for å sjekke, kom ut igjen og sa, nei, ingen nøtter. Så spiste jeg endel og det gikk bra.....helt til natta kom og jeg våknet av utrolige magesmerter og en kraftig magesjau, hvor alt kom ut.

Fikk sjekket kjekspakken i en butikk dagen etter og det var masse nøtter i sjokoladekremen. Stoler ikke lenger på noen når de skal sjekke slikt lenger.

Et par uker senere merket jeg at jeg begynte å få mageproblemer titt og ofte. Og etter en stund skjønte jeg at jeg hadde utviklet laktoseinntoleranse.

Jeg er så sint så sint på han ennå, for det har virkelig begrenset så mye mer av den maten jeg kan spise, som allerede var begrenset pga andre allergier. Jeg nevnte for han hva som hadde skjedd, uten å anklage direkte, og han sa bare oj, uffda.

Vet ikke hva jeg ventet av han egentlig. Vet jo egentlig ikke heller at det er noen sammenheng, men det var i så fall fryktelig tilfeldig. Er nå også livredd for å få i meg noe mer med selv spor av nøtter, da jeg vet at reaksjon 2 og 3 ofte kan være sterkere enn den første.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den nye allergien har da ingen som helst sammenheng med at du har fått i deg nøtter en gang! du får slutte å være bitter, han gjorde det jo ikke med vilje!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...