Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 Da han kom hjem fra jobb fortalte han at han hadde hatt en lang samtale med sin mor (antageligvis i bilen på vei hjem) og svigermor hadde sagt at hun gledet seg sånn til han skulle ha pappaperm for da skulle hun legge ferien sin etter hans uker. I og for seg helt greit det, om hun har lyst til å tilbringe tid med barnebarnet og mannen hele ferien sin. Selv om jeg frykter det er mest pluss for mannen min som kommer til å dra nytte av å plassere ungen hos svigermor og ha "fridager" selv Men så hadde visst svigermor fortalt at hun hadde noen ferieuker tilgode og samlet blir det visst 7 uker. Da hadde hun foreslått at hun og mannen min kunne reise til Thailand (med barnet) og være der i 5-6 uker og kose seg. Mannen min hadde selvsagt i full iver sagt ja og at det var en god ide og han var i fyr og flamme da han fortalte det til meg. Men da jeg ymtet frempå at det kanskje var litt lenge for meg å være borte fra ungen og at jeg ikke ønsket at de skulle være så lenge borte, begynte faktisk hjernen hans å fungere. Han hadde vel egentlig ikke tenkt på meg og at jeg skulle sitte alene igjen i norge... tror han i hans hjerne forestilte seg at jeg var med, men jeg må jo jobbe De kan gjerne reise en uke på en ferietur, det er da bare koselig, men ikke over en mnd langt avgårde. Han ringte sin mor igjen og forklarte at han ikke hadde tenkt helt klart og at han ikke kunne ta med seg ungen å reise fra meg så lenge. Svigermor er ikke værre enn at hun forstod da det. (tror ingen av dem egentlig hadde tenkt annet enn at det hadde vært gøy) Men så begynte jeg å tenke litt etterpå... Jeg ville aldri tatt med meg barnet vårt fra pappaen å reist langt vekk i mangfoldige uker... Men er det egentlig litt urett av meg å si nei? Det ville vel tatt livet av meg å være så lenge borte fra barnet mitt, men samtidig så er det jo en opplevelse for mannen min.. jeg kunne jo alltids ordnet det sånn at jeg hadde noen ferieuker hvor jeg kunne blitt med og heller reist før hjem? Jeg tror det også hadde vært hyggelig for svigermor å komme seg litt bort (hatt noen veldig tunge år med sykdom og død) og være sammen med barnebarnet sitt som hun elsker over alt på jord. Hun og mannen min hadde sikkert hatt godt av litt kvalitetstid sammen. Har litt dårlig samvittighet egentlig, for dette kunne jo ordnes selv om jeg sikkert må jobbe litt med meg selv for å overleve. Hva ville dere gjort? Jeg kunne fått ordnet det sånn at jeg hadde 3 uker ferie da og reise sammen med dem, men bare reise hjem før også kunne de vært der 2 uker lenger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå