Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 Vi har hele tiden sagt vi vil ha tre barn, men nå når vi har to flotte gutter på snart 3 og 1 år begynner jeg å kjenne litt på om det kanskje er nok? Samlet har vi en inntekt på 45 000 i mnd. netto, og foreløpig har vi kun billån, men vil få et huslån på 1,5-2 mill. Tror det skal gå greit økonomisk. Vi vil få bruk for en større bil (om ikke Toyota Avensis 05-modell rommer tre barneseter), og jeg tenker med skrekk å gru når siste perisjonsåret er over og tre barn skal leveres i barnehage/skole. Vi skal bygge ut huset, så plass blir ikke problematisk. Vi har også to behjelpelige besteforeldrepar innen 5 min., som er en kjemperessurs. I tillegg ser jeg klart fordelen med flere søsken når de vokser opp, både jeg og mannen har kun ett søsken hver, og vi er enige at det er litt lite. Vi bor heller ikke i et byggefelt, så det er et lite gangstykke til andre barn. På den måten har de lekekamerater i hverandre. Og jeg kjenner at jeg ikke er helt ferdig med å få barn. Når jeg leser det jeg har skrevet, så ser jeg jo at jeg vinkler de fleste tingene opp mot at jeg vil ha flere barn =) Kan dere komme med flere argument?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 For; du vil Mot; det er litt slitsomt For; Mannen vil Mot; det er litt dyrt Jeg setter en femmer på at dere bestemmer dere for å prøve på en til:)
Ugl@ Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 Et godt argument er at det er fantastisk fint å ha flere søsken, særlig når man blir voksen. :-) Jeg har selv 3 yngre søsken, har nok kranglet noe i oppveksten, men er gode venner med dem nå. I tillegg har jeg som "bonus" får to nye venninner i samboerene til brødrene mine :-) Herlig :-) Min mann har en søster, han sier selv at han gjerne skulle had flere søsken selv. Men han er glad han har brødrene mine som han har blitt god venn med.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 For: - Fint for barna med mer enn ett søsken (særlig når foreldre etter hvert blir gamle) - Fint med en ekstra lekekamerat - Ekstra glede med flere barn - Dere har lyst, plass og råd Mot: - Mer slitsomt - Eldste vil være mye eldre enn yngste, dvs. vanskelig å finne aktiviteter som alle barna vil ha moro av - Dere må ha ny bil (Avensis stv kan med et nøøøøødskrik få plass til tre barneseter, men da må man knytte fast bakdørene, alternativt sette et barn framme og bare ha plass til sjåføren i tillegg... Vi byttet samme bilen med en stor 7-seter da vi fikk nr 3.) Vi har tre og synes det er helt perfekt. )
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #5 Skrevet 11. mars 2010 Vi vil ha sistemann når mellomste er 3 år, så da er det 5 år mellom eldste og yngste... vi ser helt klart fodelen med at guttene er tette i alder med tanke på nettopp aktiviteter... Har heldigvis litt tid på å bestemme oss, nå er det husutbygging som kommer først! :-) Hl
Beklager - Dysleksi Skrevet 11. mars 2010 #6 Skrevet 11. mars 2010 For: - Vil du ha en stor familie må du ha ha mange barn. Stor familie er veldig mye kos. - Når du blir gammel vil du ha flere som kan besøke deg. - Du vil jo aldri komme til å angre om du velger å få et barn til. Mot: - Det kan bli mye jobb - Skal dere på bad tur kan det være vanskelig og passe ordentlig etter 3 små. På mange innebad er det krav om en voksen pr. barn som ikke svømmer. - Det blir veldig fult i bilen. - Når de blir større kan det bli veldig fult opp med oppføling av lekser, fritidsaktiviteter osv... Som de sier: 1 er som ingen, 2 er som 10, og 3 er som et tivolli...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå