Gå til innhold

Permisjon


Ungmammamia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tar 36 uker, mannen min tar 10. Jeg tilbød ham flere uker, men han ønsket det slik og det var helt greit for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar 46 uker, samboer 10. Han tar 3 av dem i sept/okt når jeg tar ut ferie - og forhåpentligvis kommer vi oss avgårde på en liten ferie da. Resten tar han ut når jeg er ferdig med permisjon og starter på jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar 46 uker + 6 uker og 4 dager ferie, og mannen tar ut 10 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deler det slik at jeg får ca 7 mnd og mannen min ca 5 mnd. I tillegg har han faktisk to lektor-sommerferier, så han får mer tid hjemme enn meg faktisk...

Vi delte det ganske likt forrige gang også, noe som fungerte utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar 46 uker og muligens noen ekstra uker uten lønn. Tar også mye av ferien min i forbindelse med permisjonen. Samboeren min tar 10 uker etter første året. Han skal da være hjemme en dag i uka det første året sønnen vår går i barnehagen. Det syntes vi var en fin ordning, så slipper han å gå fult der med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjører akkurat samme ordning som Sjarmtroll i magen :)

 

..pluss at jeg har planer om å kun jobbe 80% første året etter permisjon, for satse på å jobbe 100% igjen etter at han har fylt 2 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar 46 uker selv + en eller to måneder permisjon uten lønn (dere vet vel at det lønner seg å ta 46 uker med 100% lønn og heller ta resten som permisjon uten lønn? Får utbetalt en del mer da, enn om man tar 56 uker med 80%). Far er student og kan ikke ta permisjon, så jeg søker om å overta fedrekvoten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også 46 uker med 100% og søker om å overta fedrekvoten. I tillegg har jeg 4 uker ferie = 50 uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje rekna på det sjølv, men lurt på det. Kvifor lønner det seg? Er det mye forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at du må søke nav om å overta fedrekvoten? Eller er det nok å levere inn bekreftelse på at far er fulltidsstudent når man søker om foreldrepenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...