Gå til innhold

Barnevogn?


Julibarnet2010

Anbefalte innlegg

Noen som har begynt å tenke på barnevogn?

Hva slags type/merke skal dere ha?

Priser?

Jeg har fått anbefalt emmaljunga. Ønsker meg en vogn som også tåler en del ulent terreng. Noen som har erfaringer de vil dele?

Har hørt at man på enkelte steder må bestille 8-10uker i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal bruke vognen som storebror har, en Quinny freestyle xl3

Hadde jeg skulle kjøpt ny vogn hadde jeg kjøpt TFK jogger twist.

Disse vognene er lette å kjøre i byen og i skogen ;) Lett å få på buss, trikk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bruke samme vognen som til hun eldste. Det er simo duo og jeg er veldig fornøyd med den. Tåler håndtering og er god og stødig å bruke, også i ulendt terreng. Fungerer fint med såpass store hjul og fjæringa er god. Ikke minst er den grei å slå sammen og å få ut og inn av bilen.

Vi skulle egentlig ha et understell som kunne bli enda mer kompakt, så den tok mindre plass i bilen, men så fikk de inn den modellen litt sent Men simo har altså et slik understell.

Det er mye fint å velge i. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Eg skal kjøpe meg ei ny Emmaljunga vogn, Hadde det til dei to første og var veldig fordøyd med den, Men kjekt med ei ny no når me venter nr 3, dei blir jo litt falma i sola etter kvart. Eg har termin 4 juli og tenkte å kjøpe ei vogn i mai=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mountain buggy blir det nok på oss, har fått anbefalt den av så mange, blandt annet av søsteren min. Den er lett, og passer fint både i byen og i ulent terreng. Kommer også på topp plassering i diverse tester. Håper jeg blir fornøyd med den :) Vanskelig å velge, og man vet jo ikke før man har prøvd de selv. Men denne er i overkant dyr i pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OTH er en fantastisk vogn.. ( lurer på om det er den samme som er nevnt ovenfor Mountain Buggy) Den er litt dyr men verdt prisen. Den er lett i vekt samt lett å slå sammen. Det er en 3 hjuling og veldig stabil. Men tanke på de som velger 3 hjulinger er det flere som ikke kommer godt ut i test da de velter. Denne har vunnet på flere tester. Den er også veldig godt egnet i ulent terreng. Jeg har en lilla til min gutt og neste mann får overta. Veldig slitesterk. Vi skal kjøpe den samme i tvillingvogn når lillegutt kommer.. Anbefales!! Vi kjøpte forøvrig vår på svinesund og sparte et par tusen på valutaen.

 

Lykke til i ditt valg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bestemt oss for en Emmaljunga City Cross. Skal bestille i løpet av måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt simovogn. Kjøpte brukt, noe som ikke syns på vognen. Føler jeg har gjort et godt kjøp. Sikkert mange som er skeptisk til å kjøpe brukt, men jeg sjekker jo hva slags hjem den kommer fra og vasker grunig vognen før bruk.

Syns simo er god, solid og god å trille. Den er lun og god for barnet syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt Simo kombi tidligere så kommer til å gå for Simo igjen, Men hva er den største forskjellen på Simo kombi og Simo Duo, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt simo til nr 1 og tvillingvogn da nr 2 kom. Nå vil jeg veldig gjerne ha ny vogn. Syns vognjungelen er vanskelig å finne frem i, men tror jeg ender opp med en TFK vogn. Likte veldig godt både bagen og sportsdelen. I tillegg var det den eneste vogna jeg har likt som mannen har vært helt enig i at var bra. Føler det er damene som velger vogn, men her er mannen svært delaktig. Og det er jo kjekt at begge er fornøyde!! Har ikke kjøpt vogn enda, føler at jeg har så god tid enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simo kombi er en sportsvogn med en hardbag til å stappe inni sportsvogndelen. Duo er en dypvogndel og en sportsvogndel men med samme understell. Bytter bare om. kallesjen er den samme da, så den bytter du over. Bagdelen på duovogn er da selvfølgelig større enn kombivognen sin bag og barnet kan da ligge lenger i dypvogn med duovogn. Ikke så flink til å forklare ;)

Inne på simo.no har de billedlige eksempler på begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...